Stoop kid Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har i det siste lagt merke til en ekkel fil i oppgavebehandlingen min. PCen har i tillegg oppført seg helt sært etter å ha stått på en stund. Den sier at den ikke har nok minne til å kjøre hva jeg trykker på (Min datamaskin, IE, MSN osv.) rtecxl.exe tar opptil 50% av CPU-en og 40-60 mb av minnet. Har hørt med noen jeg kjenner, og ingen har samme fil der. Fant den heller ikke på Mr.Google. Regner med at det er denne forbryteren som skaper trøbbel i paradis. Søker jeg på filnavnet på "Alle filer og mapper" får jeg : RTECXL.EXE-332C6FFA.pf --> C:\Windows\prefetch rtecxl.dat --> C:\Windows\system32 rtecxl.exe --> C:\Windows\system32 Hva er dette? Hvordan fjerner jeg den? Er ganske "noob" på området, så ta det fra grunnen. På forhånd takk! Lenke til kommentar
akh Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Har søkt litt rundt omkring jeg også, men fant ingenting om den filen. Hvilke programmer kjører samtidig? Er den der hvis du ikke kjører noen programmer også? Hva skjer hvis du avslutter den prosessen via oppg.behandling? Har du kjørt et antivirusprogram? Adaware og spybot S&D? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Siden det ikke finnes noe om den på google, kan det kanskje tyde på at det er ett av disse virusene som generere random navn på prosessene ?! Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Ad-Aware SE Personal finner: TVMedia og 180Solutions i hopetall Spybot finner: Fastclick, CleverlEHooker.Jeired, Download Accelerator Plus Ads, DSO Exploit, n-Case Disse kommer hver gang, så jeg må avinstallere disse manuelt... Lenke til kommentar
akh Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 De kommer tilbake når du restarter maskinen? Da må du deaktivere den system restore funskjonen i XP. (kontrollpanel, system, systemgjenoppretting) Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Siden det ikke finnes noe om den på google, kan det kanskje tyde på at det er ett av disse virusene som generere random navn på prosessene ?! God idé, hvordan fjerner man disse? De kommer tilbake når du restarter maskinen? Da må du deaktivere den system restore funskjonen i XP. (kontrollpanel, system, systemgjenoppretting) Har gjort det , må ta dem manuelt, slik det står på diverse websider... Lenke til kommentar
akh Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hvilket virusprogram har du? Er det oppdatert og har du kjørt det? Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Har ikke virusprogram, bruker: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp Trend's online-scan. EDIT: Fikset problemet, tok en råsjans og sletta et par *.dll-filer Endret 27. november 2004 av Quicko Lenke til kommentar
akh Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Med andre ord: skaff deg et ordentlig virusprogram. (NOD32 f.eks. Eller AVG hvis du vil ha et gratis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå