Gå til innhold

Cool'N Silent vannkjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt vannkjøling tidligere, men nå har jeg bestemt meg for å anskaffe d. Jeg har et InWin-Q500N så jeg har vel nok plass til vannkjøling.

Systemet til 4 laken på Cool'N Silent frister veldig, men er d verdt pengene? og er d helt nødvendig å ha chipset kjøler eller kan man kutte ut den?

Er d noen som har erfaringer med det settet?

I dag har jeg 478 system og x800, men planen er å gå over til 939 og 2x skjermkort, derfor vil jeg gjerne ha et system som klarer å kjøle det i tillegg til denne harddiskkjøleren. Er lei vifte- og harddiskstøy.

Hvis jeg kjøper det settet hos Cool'N Silent hva trenger jeg i tillegg for å få kobla på harddiskkjøleren?

Prisen er ikke så utrolig viktig siden det skal finansieres gjennom hjemmepcordningen. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje noko erfaring med Cool'N Silent.

Du er lei viftestøy.

Ved bruk av chipsetkjølar blir ein kvitt ei ekstra vifte. Ein flytte varmen som chipsette lage ut av kabinete. Då treng ein mindre luftgjennomstrømning i kabinete.

Når du seie at det vert finansiert gjennom heimepcordning, kjøp den ekstra kjølaren. Du kjem ikkje til å angra, trur eg. :thumbup:

Så det er sakt. Luftkjølt chipset holder lavare temp enn vannkjølt, vist ein har sikelig ribbe, men forskjelen er liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...