Gå til innhold

Ny bærbar, hvor bør jeg kjøpe og hvilken ?

zipuz

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ganske sikker på at det blir en bærbar pc. Men jeg finner jo så mange forskjellige tilbud!

f.eks på multicom :

-MultiNote CL56E 1.7 60GB 512MB DVD±RW (12 195 Kr)

-G556E DVD±RW D1600 15" 60GB 512MB(12 695 Kr)

Det som veier litt opp her er at jeg bor ikke så langt fra butikken dems, så kan kanskje hente den istedenfor å få den sendt.

Fra whitebox

-Whitebox CL1557 1,7Ghz Pentium m, 8x dual dvd-brenner, 1024mb ram,60 gb. (12 697 Kr)

Fra Netshop

-1,7Ghz, 60 gb 7200rpm, 1024 mb ram, 8x dualformat dvd-brenner (13 586,76 Kr)

Alle ovenfor har ATI m11 radeon 9700 128mb skjermkort.

Kravene :

- Rask til videoredigering

- Stillegående

- Bør kunne kjøre nye spill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whitebox er det endel på forumet som har dårlig erfaring med, finner endel om du søker litt. Etter det jeg har hørt har Netshop god service, Multicom likeså. Bestillte min stasjonære fra multicom og er veldig fornøyd! ECS G556 har dårligere batteritid enn CL56 og CL1557. Kvalitetsfølelsen skal visst være bedre på CL56, enn CL1557 og personlig liker jeg designet bedre på CL56.

Lenke til kommentar

Whitebox er litt treige på leveringen. Bestilte selv pc av dem for mer en to uker siden. Da jeg ringte i går sa de at de ikke hadde begynt på min ordre enda pga stor pågang. Men jeg skulle få maskinen i neste uke. Jeg synes helt ærlig at det er for dårlig av Whitebox, :no: men hvis jeg får den innen en uke nå, så er jeg fornøyd. Har spart litt penger på å kjøpe hos dem framfor de andre store nettbutikkene. Gidder heller ikke avbestille. :blush:

Ikke bestill fra Whitebox hvis du trenger/vil ha maskiene kjapt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En MultiNote CL56 er midt i blinken for en som leter etter en allround bærbar som er god på alle punkter en bærbar skal være.

Lenke til kommentar

:D det var den jeg hadde mest lyst på, men så så jeg litt på sidene til whitebox: cl 1557. der kunne jeg få en bra bærbar med 60Gb 1.7Ghz prosessort og 1024Mb ram da kostet den 12 697kr, noe som var en del billigere enn hos de andre leverandørene.

Noe som trekker ned hos multicom er at det ikke står noe særlig mye specs. påinfo siden om cl56, F.eks som rpm på harddisken, og litt mer info om minnet !

Det som også trekker ned der er at du ikke kan kjøpe en med 1024 Mb ram uten å ha en 1.8 Ghz prosessor og 80Gb harddisk, jeg har ikke penger/behov for en så stor harddisk (som sikkert har en hastighet på 5400rpm) , eller en så kraftig prosessor.

Lenke til kommentar

Som sagt, hvis du er villig til å vente i 3-4 uker på pcen, så er jo Whitebox'pcene sikkert et bra kjøp. De skal vist ikke være så gode på support, men det finnes jo. Har selv vært i kontakt med dem pr telefon og mail både før og etter kjøpet. Har bare truffet hyggelige og service innstilte personer. :)

Lenke til kommentar
Har selv vært i kontakt med dem pr telefon og mail både før og etter kjøpet. Har bare truffet hyggelige og service innstilte personer. :)

Hva hjelper det at de er hyggelige og serviceinnstilte når de ikke gjør jobben sin? Å når de spør en person om han er riktig vel bevart så vet ikke jeg. Spør Tivolieselet om det der du.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke tivolieselets historie... sikkert meget spennende :p Hvordan et firma opptrer mot meg som kunde er meget viktig hvis jeg skal velge å kjøpe varer og tjenester hos dem ;) Nå har de hatt en del saker med lange leveringstider. Har selv blitt lovet maskienen nå i neste uke etter 3 ukers venting. Så vi får vente å se om de gjør jobben eller ikke. Er enig med at tre uker leveringstid er for dårlig når man får oppgitt to dager, men oppfølgingen etter at jeg bestilte pcen har vært god og jeg har hele tide blitt oppdatert på situasjonen. Det synes jeg er meget positivt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...