oleunder Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg er ganske fersk i overklokking og har følgende problem. Orginalt har jeg en pc der busshastighet på 100 og en multiplikatoren på 8. Volten står på default. Når jeg skrur opp buzzhastigheten går det helt greit helt til 105. Da starter pcen opp. Står at jeg har 840 MHZ. Så skal kommer den hvite stripa før XP starter og SVART. INGEN TING SKJER. HVA gjør jeg galt. Et annet problem er hvis jeg setter multiplikatoren på 8,5 og buzzhastigeten på 104. Da kommer det opp en melding, der det står at WINDOWS COULDN't start because bla bla bla. Hvorfor skjer dette. Jeg har tenkt å overklokke til ca. 900 MHZ. Hva burde volten stå på? Jeg har en AMD Duron 800. Hovedkort MSI K7T Turbo Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 du bruker for lav volt. Prøv å sku opp volten litt og litt, se hva temperaturen er osv. tror 1.7v ville holde, men du får prøve selv. Standar volt er jo 1.6v, still et hakk, prøv å boot på nytt, hvis ikke still et hakk til på volten osv. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Pass på at du ikke får for høy temp når du klokker. Og har du låst Duron' opp? Lenke til kommentar
oleunder Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Nei, det har jeg ikke. Det virker som den er ulåst(jeg kan stille ting til hva jeg vil i biosen). Hvis det er låst. Hvordan låser jeg den opp? Lenke til kommentar
oleunder Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Hvis jeg overklokker og øker buzzhastigheten. Kan dette gå utover andre datadeler feks RAM? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 HEEEEYYYYY nostradamus snaisn berte du har i siggen din. til deg med duronen. hvilken vifte bruker du? har du vifte på nordbrua? fortell litt om utstyret- hknavn? osv.. Lenke til kommentar
oleunder Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har bestilt Silent Viking+goop. Har også bestilt Zalman 80 mm vifte. Lenke til kommentar
crane-simplex Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Kjøp deg vannkjøling da får du den opp til 1080++ det gjorde jeg med min duron 800.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 14:24, crane-simplex skrev:Kjøp deg vannkjøling da får du den opp til 1080++det gjorde jeg med min duron 800.. Trenger ikke vannkjøling til det.. jeg har luftkjøler jeg. Max temp på 46 grader. sjekk signaturen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå