orginal Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hei! Datamaskina mi vil ikke starte. Når jeg trykker på powerknapen starter alle viftene etc som normalt, men det kommer en høy pipelyd, og senere en "bæ-bu-bæ-bu" alarm. Og da kommer den ikke videre i "Power-on sequence" (eller hva det kalles). På displayet på hovedkortet står det 9.0. I hovedkortet er 9.0. forklart med: "Comlete uGuru initial process. AWARD BIOS take over booting job". Jeg vet ikke om det har noen betydning da men... Har prøvd tre forskjellige ram-brikker, så det er ikke det. Har også prøvd to forskjellige skjermkort, så det er nok ikke det heller. Har også restettet C-MOS jumperen et par ganger. Er det hovedkortet som er ødelagt da tro? Eller prossessoren? Hvordan skal jeg finne ut hva det er? Hovedkort: Abit AV8 s939 CPU: AMD Winchester 3000+ Ram: Kingston Value PC 3200 1gb Skjermkort: Leadtek 6800LE Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Høres ut som et hovedkort-problem, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå