YawN Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Hei. For 3 mnd siden (ca) var jeg på datakjeden i Bergen og oppgraderte pc'en min. Det jeg kjøpte var MSI k8t8(noe) Hovedkort. 512 ddr minne pc2700 eller 3200 (Ikke helt sikker) amd 64bits xp3000 og nytt kabinett også en serial ata 200gb harddisk Etter den gang har pc'en min hatt "Byer" noen ganger fungerer den stort sett fint, og jeg kunne spille (Det jeg stort sett bruker datamaskinen til) og noen andre ganger, sånn som akkurat nå, får jeg ikke sett ferdig credits en gang før den slår seg av. Jeg har prøvd diverse ting selv, som feks bytte minne brikke, hatt den i forskjellige slot. Har kontrollert at cpuen ikke er for varm. Har installert seperat nettverkskort som jeg bruker. Men ingenting har hjulpet. Så nå spør jeg ekspertene (Dere) om dere har noen tips. Hadde vært veldig greit med noe råd herfra, så jeg hadde sluppet å måtte levere den på reperasjon som sannsynligvis hadde kostet mølla i lommeboken og tatt lang tid. Edit: Forresten, beklager hvis dette havnet i feil kategori, var ikke sikker på hvor den skulle plasseres Edit#2: Jeg har et sånn Matrix kabinett (Tror jeg) Og når PC'en slår seg av blinker det gul / Oransje der som det skal lyse blått i fronten. Vet ikke om det betyr noe. På forhånd takk for all hjelp. Endret 25. november 2004 av YawN Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Etter den gang har pc'en min hatt "Byer" noen ganger fungerer den stort sett fint, og jeg kunne spille (Det jeg stort sett bruker datamaskinen til) og noen andre ganger, sånn som akkurat nå, får jeg ikke sett ferdig credits en gang før den slår seg av. Hva betyr "Byer" og "får jeg ikke sett ferdig credits en gang før den slår seg av." Credits? I alle fall, tilbake til topic. Når du kjøpte de nye delene, installerte du windows på nytt? Hvis ikke så er det sannsynligvis problemet. Har du det nyeste av drivere til hovedkort, skjermkort og lydkort? Får du feilmeldinger av noe slag? Endret 25. november 2004 av OpusNR1 Lenke til kommentar
YawN Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Formaterte og installerte på nytt ja, har de nyeste til skjermkort og hovedkort hvertfall. Skal prøve lydkort og se om det blir bedre da. "Byer" At den varierer veldig i hvordan den virker, avogtil kan jeg bruke den stort sett hele tiden uten at den slår seg av, og avogtil kan jeg nesten ikke bruke den i det hele tatt. "Credits" mente ikke credits egentlig, mente mer den filmen du ser i begynnelsen av spill osv Får ingen feilmelding hverken når den slår seg av eller i start-up. Eneste jeg tolker som feilmelding er det blinkende gul / oransje lyset i panelet foran når den har slått seg av. Også for å få den på igjen må jeg slå av strømmen på knappen bak og vente litt og så slå den på igjen... Endret 25. november 2004 av YawN Lenke til kommentar
YawN Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Fikk ikke lastet ned noe ny lyddriver fra Creative. Tror dere det er det som kan være feilen? Jeg mistenker noe med skjermkort eller agp port på hovedkortet. Det er når jeg spiller den slår seg av, som oftest, sjelden når jeg bare surfer eller noe annet. Lenke til kommentar
YawN Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Nå har jeg hørt med litt rundt og fått høre at det kanskje er PSU'en som er for liten. Kan det være logisk? Jeg syns det høres litt logisk ut jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå