Gå til innhold

Photo album program?

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, jeg har matteprøve i morgen, og da får vi ha med notat ark. Derfor har jeg tatt og scannet inn hele kapittelet fra matteboken, og skal bare legge inn alle formler osv inn på et par ark. Dette blir veldig klønete i word, er det er enkelt program som kan gjøre jobben enklere?

Er det ikkje håndskrevne notater du kan ta med?

Dette er jo juks... har du lupe kan du ha mange mange kapitell på et ark..

Ville nok heller fått dette inn i hodet, du vil IKKE sitte igjen med noe med dette,

bortsett fra muligens å bli tatt for juks.

Lenke til kommentar
Lær deg å huske

Treningspartneren til Norges første deltager i World Memory Championship råder deg til å visualisere stikkord.

– Dette blir regnet som verdens beste hukommelsesteknikk. Med denne teknikken memorerte jeg rundt 350 stikkord til eksamen i Psykologi i vår. Jeg har også brukt den til å huske kortene i fire kortstokker i rekkefølge, samt de fem hundre første desimalene i pi, sier Torgeir Thorrud, psykologistudent og treningspartner for Norges første deltager i

World Memory Championship.

Teknikken han bruker skaffet Thorrud en A på eksamen. Teknikken tar heller ikke lang tid å lære.

– Noen dager før eksamen, når du har oversikt over pensum, velger du deg ut de viktigste stikkordene og knytter dem til visuelle figurer eller personer. Plasser assosiasjonene på punkter langs en rute, for eksempel strekningen fra hybelen til Blindern. Når du da går til Blindern, ser du for deg assosiasjonene og husker stikkordene. Du kan også gå opp ruten mentalt under eksamen. Kan du pensum godt, vil du også assosiere annen kunnskap omkring stikkordene, forteller Thorrud.

De som vil lære mer, kan lese Lær å huske av Dominic O. Brien.

http://universitas.uio.no/reportasje/?sak=5071

sex og en god frokost skal også ha en positiv effekt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...