sthoen Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Har søkt på forumet men finner ikke noe som hjelper. Problemet er at jeg ser i xp at netverket er koblet opp men jeg finner ikke den andre maskinen. På den andre maskinen finner jeg ikke xp maskinen. Begge har subnet mask: 255.255.255.0 Ip adressene er: 192.168.1.1 og 192.168.1.2 Jeg har lagt inn tcp/ip, netbui og ipx/spx på begge maskiner. Netbios over tcp/ip er enabled på begge maskinene. Begge er tilknyttet workgroupen HOME Når jeg prøver å pinge de får jeg en feilmelding kalt "error code 65"¨ Jeg har satt opp windows 98 maskinen som dns server. Er takknemlig for all hjelp [ Denne Melding var redigert av: sthoen på 2002-05-29 15:25 ] Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Har du satt opp gateway? Dersom du ikke har en egen gateway, må du sette opp en av PC'ene som det. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Vet ikke hvor holdbart det er, men et søk på Google viser at feilmeldinga gjelder ufullstendig avinnstallering av brannmur f.eks. ZoneAlarm/ BlackIce e.l. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Når jeg prøver å pinge de får jeg en feilmelding kalt "error code 65"¨Er takknemlig for all hjelp ...duverden så takknemlig :sad: - hva med en tilbakemelding... ville gitt både nyttig info, og mere. ...hmpf - skrelle skinnet av disse arrogante sildemåkene neste gang jeg får anledning ! O.Børretzen om de grådige måkene han hater: 'ska-haa ska-haa'... :oops: [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-05-30 00:58 ] Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 hei sliter med det samme selv. jeg skal koble opp 3 pcer sammen med en Smc barricade. xp maskinen ser alle pcene men kommer ikke inn, de 2 andre kjører me, de kommer inn på hverandre og ser hverandre men ser ikke xp. de før kontakt når jeg pinger. har lagt ut utskriftene til ipconfig og ping her: http://home.no.net/xfiler/router . har bare funnet en forskjell på ipconfig utskriftene og det er, Nodetype. noen som vet hva det er og om det har noen betydning. på maskinen som kjører ME står det Kringkast og på XP maskinen står det:Node-til-node. Dette begynner å bli veldig frustrende så trenger sår litt hjelp :smile: hilsen Jan Thore [ Denne Melding var redigert av: JanThore på 2002-05-30 01:37 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 15:42, covah skrev:Har du satt opp gateway?Dersom du ikke har en egen gateway, må du sette opp en av PC'ene som det. Må du ikke. Hvorfor skal du ha akurat de IP-adressene? Og kommer samme meldingen når du pinger med begge maskinen? Prøvd å pinge 127.0.0.1?? (loop) Har du på Client for Microsoft network... Og file and printer sharing for microsoft network? [ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-05-30 02:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå