Raring Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 HVordan kan jeg skrive noe midt i en fil? F.eks: fil.txt ######################### 1 1 ######################### blir til: ######################### 1 2 1 ######################### ??? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) HVordan kan jeg skrive noe midt i en fil? F.eks: fil.txt ######################### 1 1 ######################### blir til: ######################### 1 2 1 ######################### ??? Mener du at man skal skrive til absolutte midpunkt i filen, eller bare etter et bestemt område og før et annet? For å løse en slik oppgave kan du foreksempel lagre filen i et array, telle opp hvor mange linjer filen har, delle dette på 2 (med litt mere snikksnakk). da har du startspunktet for hvor du skal skrive. Så setter du alle arrayene fram til dette punktet sammen i en string ved en while løkke, og fra dette punktet til slutten av arrayet til en annen string. Nå sitter du igjen med to stringer som hver har sin halvpart av filens innhold. Nå skriver du til filen; eks: fwrite($fil, $forste_halvpart . $skal_skrives . " \n" . $siste_halvpart); Endret 25. november 2004 av robgar Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 for filskrivning har du ganske begrensede muligheter. du er pent nødt til å forholde deg til hele innholdet, dvs hente ut hva fila inneholder, sette inn din nye linje på rett sted, og skrive alt til bake som nytt innhold til fila. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 jeg vil gjerne skrive inn noe foran de 62 siste tegnenene i fila... og det vil ikke si en linje... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Kan dette være en funksjon du leter etter? http://no.php.net/manual/en/function.substr.php Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 hvis fila ikke er for stor, les inn hele fila i en variabel, og bruk en av de mange stringfunksjonene til å manipulere innholdet med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå