Gå til innhold

Hvilken chip? xbox..

un_sec

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg skal kjøpe meg en xbox det blir vell da en v1.6..

:w00t:

jeg vil chippen, men hvilken skal jeg velge?

mine bruks områder vil bli: Kunne spille brente spill, ps2 spill og seff kunne spille orginal spill på xbox live.

+ at jeg etter vært kommer til å sette inn en ex hardisk.

Takker for alle svar

MVH Kristoffer B.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. jeg skal kjøpe meg en xbox det blir vell da en v1.6..

:w00t:

jeg vil chippen, men hvilken skal jeg velge?

mine bruks områder vil bli: Kunne spille brente spill, ps2 spill og seff kunne spille orginal spill på xbox live.

+ at jeg etter vært kommer til å sette inn en ex hardisk.

Takker for alle svar

MVH Kristoffer B.

spille ps2 spill?

Lenke til kommentar

Du kan ta en prat med The Joker, hvis du er i Oslo området.

Han kaller seg TJ_CRS på #xboxstuff.no på EFNet. bare msg han der så kan dere fikse resten, han holder til på bryn i oslo.

men hadde du seriøst tenkt til å prøve å spille ps2 spill på Xbox?

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

The joker flasher vel bare TSOP biosen som allerede befinner seg på xbox-en? Mener å huske at han gjorde det før ihvertfall, personlig pleier jeg å anbefale å chippe (det er jo seff litt avhengig av hva man trenger eller ikke trenger), men bare slik at du er klar over det hvis du flasher onboard biosen din og du har en nyere versjon xbox (hvis du har v1.0 eller v1.1 gjelder det ikke) så vil du ikke ha muligheten til å bruke live ettersom du har fjernet den originale m$ biosen og erstattet den med en uorginal en.

Mens med chip har du som regel muligheten for å slå av chippen og dermed bruke xbox live (nå er jo m$ veldig ivrige med å fjerne modda xbox-er fra live for tiden så ville nok uansett vært litt forsiktig...).

Personlig gikk jeg selv for en moddeløs chip ettersom jeg syntes det var det greieste og billigste alternativet da.

Personlig syntes jeg det er litt for overpriset å betale 500 kroner for å få flashet onboard biosen (syntes det generelt er for dyrt men det er nå så...).

Men det er mitt synspunkt da :)

Lenke til kommentar
The joker flasher vel bare TSOP biosen som allerede befinner seg på xbox-en? Mener å huske at han gjorde det før ihvertfall, personlig pleier jeg å anbefale å chippe (det er jo seff litt avhengig av hva man trenger eller ikke trenger), men bare slik at du er klar over det hvis du flasher onboard biosen din og du har en nyere versjon xbox (hvis du har v1.0 eller v1.1 gjelder det ikke) så vil du ikke ha muligheten til å bruke live ettersom du har fjernet den originale m$ biosen og erstattet den med en uorginal en.

Mens med chip har du som regel muligheten for å slå av chippen og dermed bruke xbox live (nå er jo m$ veldig ivrige med å fjerne modda xbox-er fra live for tiden så ville nok uansett vært litt forsiktig...).

Personlig gikk jeg selv for en moddeløs chip ettersom jeg syntes det var det greieste og billigste alternativet da.

Personlig syntes jeg det er litt for overpriset å betale 500 kroner for å få flashet onboard biosen (syntes det generelt er for dyrt men det er nå så...).

Men det er mitt synspunkt da :)

The Joker lodder på chip, han flasher ikke bare bios.

På versjon 1.6 og 1.6b setter han inn Xecuter 3 chip, jeg fikk forøvrig satt inn Xecuter 2.6 på min gamle Xbox.

Lenke til kommentar
så det du sier at man behøver ikke å forandre bios selv om man setter inn en chip altså?

kb :-)

Jepp, chippen er en slags ekstra bios som man fester på hovedkortet enten med å lodde eller på den loddefrie måten.

Ok, så Joker lodder nå... da får jeg bare beklage for dårlig research der...

Mulig at det fins noen PS2 emulatorer til xbox men tviler på at det går raskt nok rundt til at det faktisk er morro...

Lenke til kommentar
jeg har hørt at det går an å spille ps-2 spill på xbox med en emulator. var en kamerat av meg som hadde tenkt til å legge det inn men jeg vet ikke om han gjorde det eller ikke... men uansett, tror det går an å finne en emulator et sted...

Nei, nei og atter nei. Det går IKKE.

Lenke til kommentar

faktisk så er xbox mye kraftigere enn ps-2, så det forundrer meg ikke om det er noen som har fiksa gode nok drivere til å få det til. som sagt: jeg kjenner en som skulle instalere dne typen emulator, aner ikke hvor langt han kom med det men jeg har hørt det. jeg mener bare at jeg ikke skal slokke håpet helt for han da.

Lenke til kommentar
faktisk så er xbox mye kraftigere enn ps-2, så det forundrer meg ikke om det er noen som har fiksa gode nok drivere til å få det til. som sagt: jeg kjenner en som skulle instalere dne typen emulator, aner ikke hvor langt han kom med det men jeg har hørt det. jeg mener bare at jeg ikke skal slokke håpet helt for han da.

Jeg blir snart oppgitt over disse håpløse påstandene.

1. Hvis det fantes ville det vært noe av det hotteste og mest etterspurte på nettet og alle ville ha hørt om det.

2. Salget av ps2 ville stupt og alle hadde kjøpt xbox.

3. Siden ingen av ovennevnte har skjedd så må konklusjonen være: FINNES IKKE!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...