Gå til innhold

Mp3-spillere og utskiftbart batteri

nr16

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å vurderer om jeg skal kjøpe Apple sin i-pod eller Creative sin Zen Touch.

Jeg leste at Apple sin i-pod har utskiftbart batteri, mens Creative Zen Touch ikke har dette. Siden jeg ikke synes en 50 gram større vekt på Zen Touchen har så veldig mye å si når jeg sitter på bussen eller tar en joggetur, faller det for min del på viktigheten rundt det å ha et utskiftbart batteri. Er det nødvendig? Hvorfor/hvorfor ikke i så tilfelle?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm

seserr: garantien varer vel ikke lenger enn et år så vidt jeg har forstått det rett, og da er det vel ikke noe poeng i å skifte batteri? Det jeg i bunn og grunn lurer på er hvordan et slikt batteri fungerer; blir det "slitt" med tiden - og dårlig? Eller varer det i flere år. I så fall vil det jo vere nødvendig å bytte det :)

UUnreal: det som frister med denne Zen Touch'en er jo de 20GB'ene, 24 timer batteri og hele pakken. Det eneste jeg stusser på er batteriet, fordi jeg rett og slett mangler kunnkap :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner ikke at alle tror de bare kan klage på ipoden innen et år.

Produsentens garanti skal egentlig bare være et suplement til Norsk forbrukerkjøpslov.

Dersom Ipoden er kjøpt i Norge, eller gjennom apple.no, er det denne loven de vil måtte forholde seg til.

Husk at en skal skille mellom Reklamasjon ( som er din rett), og med garanti ( som er noe produsenten gir deg).

En vanlig billig Mp3 spiller vil en normalt kunne reklamere på i 2 år, mens en så dyr spiller, men den kvaliteten som Ipod har skal ha, vil en normalt kunne reklamere ihht. loven i intill 5 år.

Når det gjelder den spesifikke batterigarantien, hvor Ipod sier at det normalt kan forringes etter 1 år, og at apple vil bytte dersom batterikapasiteten har blitt forringet med 50% før et år er gått, skal man uansett forholde seg til forbrukerkjøpsloven å hevde sin rett i intil 2 år.

Et bra sted å lese om dette er HER !!

Der kan du også stille konkrete spørsmål til forbrukermyndighetene. :p

Lenke til kommentar

Ja men her lurer jeg på det samme angående Zen Touch, altså Creative sin. Om den varer bare i 1 år som du sier, batteriet altså, er det jo ikke poeng i å kjøpe en mp3-spiller der batteriet ikke er utskiftbart...eller?

Se hva jeg spør om da folkes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...