Master Casemod Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hei...jeg skal lage et bryterpanel med bryter som skal styre invertern til katodene mine. her er tegninga: jeg skal ha med en LED som indikerer at bryteren er på, skal også ha en som viser at greia er av men hvor skal jeg feste/lodde den? over ledningene til katode og bryter: Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Var litt usikker på den andre tegningen din, men den første vil i allfall ikke fungere skikkelig. Her er dioden og resistoren i serie med inverteren. Den må være i paralell, ellers går det nok dårlig Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 trur nok du må lage noe som dette: størrelsene på motstandene kommer an på hvilken spenning LEDene skal ha, og hvilken strøm LEDene trenger, men det står det flere plasser her på forumet hvordan du skal beregne Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) tusen takk for hjelpa da har jeg noe å gjøre i morra men den tegninga er 100% sikker på at pcen ikke kortslutter? Endret 25. november 2004 av Master Casemod Lenke til kommentar
icer Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Spm: Hva skal du med en spole? Bare å peise på en motstand? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Spm: Hva skal du med en spole? Bare å peise på en motstand? Hvilken spole da? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 trur nok du må lage noe som dette:http://www.stud.ntnu.no/~toreril/bilder/div/forum1.JPG størrelsene på motstandene kommer an på hvilken spenning LEDene skal ha, og hvilken strøm LEDene trenger, men det står det flere plasser her på forumet hvordan du skal beregne hvilket program brukte du for å lage det bildet der? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 trur nok du må lage noe som dette:http://www.stud.ntnu.no/~toreril/bilder/div/forum1.JPG størrelsene på motstandene kommer an på hvilken spenning LEDene skal ha, og hvilken strøm LEDene trenger, men det står det flere plasser her på forumet hvordan du skal beregne hvilket program brukte du for å lage det bildet der? Ser ut som Eagle Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 brukte Eagle ja... virker fint det, er med et ganske bra bibliotek med deler, og du kan tegne egne deler som ikke finnes... (litt arbeid å lære seg det, og få det til å funke bra da...) Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Bruk shunt resistorene, de ser mye klokere ut.... Si verdiene på LEDsene du skal bruke, så skal nok resistansen til motstandene dukke opp kjpt også.... Endret 26. november 2004 av Icedude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå