Gå til innhold

Win98SE mer stabilt enn WinXP


Anbefalte innlegg

enig , XP suger :sad:

nå har jeg prøvd både norsk og engelsk pro versjon og ingen av de var helt stabile hos meg :sad:

Har også prøvd millenium men det var det værste jeg noengang har prøvd , måtte reinnstalere etter 1 dag :sad:

og etter 3 reinnstalasjoner ga jeg opp millenium :sad:

Nei det eneste som er bra fra microsoft er win 98 se og win 2000 pluss den optiske wheeler musa mi da :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som kan nevnes spesielt med overklokkede PC-er er at noen OS-er har innebygd en kommando som gjør at CPU går i low power mode. Denne mener jeg finnes i Win Me, 2000, Xp samt i Linux. Det finnes programmer som lar deg gjøre det samme i win95/98. Flere av disse (Waterfall - Rain) kan medføre ustabilitet, sansynligvis på grunn av dårlig powersuplay til CPU-en. I Win95/98 har du nesten max (les stabil) strømforbruk hele tiden! Det er også det som gjør at man har stor forskjell på tempratur mellom idle og max. Jeg synes forøvrig at den beste hardware-test er: innstalere Linux - konfigurer en kjerne.

Er det forresten noen som vet om low power mode kan slåes av i win 2000/Xp?

Lenke til kommentar

deilig, win98se kjører fortsatt uten problemer, deilig å kunne nesten stole på et Microsoft OS (man er jo aldri trygg når man setter Bill bak spakene), bannet høyt da BSOD dukket opp plutselig med winXP da jeg f.eks. hadde funnet noe snacks å laste ned.. Men det blir nok win2k og SP2 når jeg får mine nye disker. Hadde ingen problemer da jeg brukte det. Har faktisk kjørt opp CPU'en noen Mhz til. Har spilt endel, ingen problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har både ME og XP Pro installert på maskinen. Ingen ting er overklokket. ME er stabilt som fjell mens XP kræsjer i hutt og pine. Ofte får jeg bluescreens hvor det ikke står noe, ikke hvilken modul det er feil i engang. Ellers går det i IRQ not less or equal, men dette tror jeg skyldes soundblaster live platinium 5.1 kortet mitt.

 

Uansett hva folk sier om ME, så er det dønn stabilt. ME er jo bare en oppgradert utgave av 98SE.

Lenke til kommentar

Dere kjører vel ikke blodklokka AMD vel? Ikke trygt i det hele tatt! Kjøp Intel og maskinen din henger seg aldri (nå blir det nerde-kamp :grin: ). WinXP er det mest stabile OSet jeg har hatt, det er helt sjukt at PCen aldri lager bluescreens. Jeg husker Win98(-SE), det var helt forferdelig å bruke! Nettverks sikkerheten suger, og ingenting funker.

 

Forresten så burde du bruke WinNT hvis du først skal ha så gammelt OS.

_________________

Ekte mannfolk bruker:

geeko.png

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-06-04 16:16 ]

Lenke til kommentar

Det er altid en årsak til at winXp BSOD kommer opp, det er noe feil i systemet. Win98 oppdager kanskje ikke feilen. XP går over i BSOD fordi det ikke skal skje noe riktgt galt!!

Men jeg skjønner at det er et problem, hadde det samme problemet!

 

Mvh Redfist!!

Lenke til kommentar

Har brukt XP i snart 8mnd, hadde noen problemer i starten pga hardware og drivere.

Etter å ha fått de riktige driverne har jeg nesten aldri hatt heng, såframt jeg ikke har framprovosert det.(overklokking, ekstrem multitasking,osv osv)

Det er dønn stabilt så lenge jeg bruker det "riktig".

 

Alle klager på ME også. noe jeg er helt enig i, men jeg hadde en meget stabil maskin med den også.

 

Konklusjon:

Brukeren er som oftest den mest ustabile i nesten ett hvert system.(litt farlig påstand, men men)

Lenke til kommentar

Digg at disse diskusjonene alltid utvikler seg til:

 

"Jeg bruker CPU/OS/3Dkort/webbrowser X (stryk det som ikke passer) og det er doenn/jaevlig/ufattelig/sinnsykt stabilt, men ifjor proevde jeg/mora mi/naboen/bikkja til naboen/

CPU/OS/3Dkort/webbrowser Y en gang og det krasjet. Foelgelig er Y sugete/horete/daarlig/kjipt(og Bill Gates er nok skyld i det meste for han er ond) derfor er det eneste jeg finner paa aa melde at CPU/OS/3Dkort/webbrowser X passer alle og er mye bedre enn Y uansett hva slags vas dere andre kommer trekkende med."

 

Voks opp!

 

joachim

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-06-04 16:55 ]

Lenke til kommentar

WinXPpro er det mest stabile windows OEM OS.

 

Du er bare dårlig til å sette opp maskina, har du sjekket hva som er feil i event-logen din. Håper du formaterte før du lå inn XP(fat32)!

 

Har du mye penger, og tenker på en serverløsning kan jeg trygt anbefale Win2k advance Server som beste løsning fra Windows på Servermarkedet(high-end).

 

Dessverre, men mange personer klager og sier at Win98SE er det mest stabile man kan få i verden.....nei!

 

Jeg har satt opp mange med både Win9x/NT/2k/XP og har opplevd at maskiner kjører MYE mer stabilt og sikkert i XP. Skal du ha serverløsning i Win9x kan du drømme videre, Win9x støtter nemlig ikke mer enn 512MB RAM!

 

XP er stabilt nok, men må nok si at 9x er direkte ustabilt(jeg kjenner mange med eldre maskiner som holder HELT fast på at Win98SE er det mest stabile på markedet).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 17:50, fondus skrev:

win98se er
mye, mye
mer stabilt en xp ja. husker jeg måtte restarte 10 ganger daglig med xp. med win98se restarter jeg bare et par ganger i uka!

Jeg har xp 1700+ og 512 mb ram, så det var ikke årsaken til ustabilitet.


 

HAHAHAHAHA

Lenke til kommentar

Syns det er ekstremt mange usaklige kommentarer på denne tråden, "hos meg virker det", "xp suger" osv.

Tull alt sammen, at NT kjernen er mer stabil en 9x er sant, men det trenger nødvendigvis ikke å si at noen sine maskiner virker bedre har mindre feil med 9x programvare istedenfor NT programvare.

Hos meg går 98SE og ME rett i dass etter jeg har installert driveren til skjermkortet, dog jeg har dual cpu, bruker jeg det ikke akkurat heller da.

Bruker WinXP Pro og har ikke noe problemer med det, det jo selvfølgelig en del å si hvordan man selv behandler maskinen, om man legger inn/sletter programvare i hytt og pine liker registeret ekstremt lite etter min erfaring.

De som har problemer med NT og 9x kjerne programvare har bare vært uheldig, begge kjernene kan være ekstrem stabil så lenge man bruker det med omhu.

Det er min mening :smile:

Lenke til kommentar

for min del tror jeg nå at når folk har ME og XP på samme maskin, og ME er mer stabilt, at man ikke vet hvilket OS man velger når man booter :smile:

 

ME fikk jeg aldri mer stabilt enn et par krasj om dagen...

 

Uansett har jeg i mitt tilfelle et par timer mer fri hver uke etter at jeg gikk bort fra 9x OS. Windows 2000sp2 bruker jeg nå, og kan ikke si jeg har behov for noe annet OS på en god stund enda.

 

bertie

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 16:54, joac skrev:

Digg at disse diskusjonene alltid utvikler seg til:


"Jeg bruker CPU/OS/3Dkort/webbrowser X (stryk det som ikke passer) og det er doenn/jaevlig/ufattelig/sinnsykt stabilt, men ifjor proevde jeg/mora mi/naboen/bikkja til naboen/

CPU/OS/3Dkort/webbrowser Y en gang og det krasjet. Foelgelig er Y sugete/horete/daarlig/kjipt(og Bill Gates er nok skyld i det meste for han er ond) derfor er det eneste jeg finner paa aa melde at CPU/OS/3Dkort/webbrowser X passer alle og er mye bedre enn Y uansett hva slags vas dere andre kommer trekkende med."


Voks opp!


joachim



 

Quote:


Den 2002-06-04 17:50, fondus skrev:

win98se er
mye, mye
mer stabilt en xp ja. husker jeg måtte restarte 10 ganger daglig med xp. med win98se restarter jeg bare et par ganger i uka!

Jeg har xp 1700+ og 512 mb ram, så det var ikke årsaken til ustabilitet.



:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...