Gå til innhold

Absolutt blåskjerm, men bare under online spillig

Anbefalte innlegg

Hei!
Sitter her og spiller BFV og BF 1942 på nettet. (Ikke samtidig da :p)
det som skjer er at etter en liten stund med spilling (varierer fra 1 til 50 minutter) så får jeg blåskjerm og maskina restarter seg selv. Dette skjer ikke under "vanlig spilling"(ikke online), da kan jeg spille i timesvis uten problemer. Er ikke en vanlig "windows" blåskjerm, men skjermen blir helt blå, uten noe skrift eller noe slikt, bare blå :( , blir stående i 3-5 sek så rebooter maskina. :hrm:

Noen som har vært ute for det samme?
Har selv prøvd:
Reinstall av begge spill med og uten siste oppdateringer,
Reinstall av skjermdriver og chipsettdriver prøvd forskjellige versjoner av begge, samme problem.
Bytta nettverkskort
kjørt memtest 86 i 18 timer uten feil
Sjekka med Adaware, spybot, og NOD32 etter f**nskap som kan ødelegge, Null resultat. :cry:

Setter stor pris på alt av tips, og er denne feilposta, så er det bare å flytte den.

P.S Er selvfølgelig snakk om spill med gyldig serial, kjøpt på elkjøp :) Endret av Elwiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei..

Har vært utsatt for akkurat samme problemet selv, pluss flere!

Mitt problem var også under online, og sjeldent når jeg spillte "alene".

Kommer ikke på i slengen akkurat hva jeg gjorde for det problemet, men er rimelig sikker på at det var LYD driverne som var feilen.

Anbefaler og gå på produsentens hjemmeside og finne lyd-

driveren de anbefaler for ditt hovedkort. Da det ikke alltid (som i mitt tilfelle) nyeste driver som er den riktige.

Si fra hvordan det går!

Mvh Stikk

(PS. Fordel om du nevner hvilken spesifikkasjoner maskinen din har ;) )

Lenke til kommentar

Joda..

Du kan jo i verste fall formatere, hvis du ikke får det til på noen måte.

Kan evt lage deg en liten "whattodo-list" hvis du trenger ;)

Et annet tips du kan gjøre for og ca finne ut hvilken driver som krasjer er:

Start-Kjør-dxdiag-evt "ja/yes". Du skal da få opp et vindu med div flipper som sound,D3D osv

Det skal også komme opp en boks på hver flipp der det skal stå hvis alt fungerer, "ingen problemer funnet/no problems found".

Mvh Stikk

Lenke til kommentar

Blåskjerm "uten" feilmelding skyldes jo ofte varme. Jeg hadde problemer med båskjerm etter en stund med everquest 2 og mistenkte varme. Derfor satt jeg inn ei ekstra vifte og problemet forsvant. Du kan jo skjekke om luftehullene på kabinettet er tette av støv også. Dette kan jo fort føre til høye tempraturer. Er jo værdt et forsøk ihvertfall.

Lenke til kommentar

vell.. hadde det vært et varmeproblem hadde det jo vært naturlig at samme problem oppstod under offline spilling. Jeg ville satsa på å bytte/oppdatere drivere til nettverkskortet, samt directX. Kjør også Windows update i samme slengen.

Hender det bare med battlefield 1942, eller med andre online spill også? Har du nyeste patch til spillene?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen, og takk for tips og forslag.

Har oxo tenkt på varmen, men etter en time doom3 ligger cpu på 43 grader, og system på 30 grader, så varmerelatert tror jeg ikke det er. har siste patch til spillene og har oxo prøvd uten patch. flere forskjellige versjoner av drivere til både chipsett, skjermkort, nettverkskort osv er prøvd uten resultat. :thumbdown:

Windows er up to date, directX er lasta ned fra microsoft og flere versjoner er prøvd (9a,9b,9c) Bruker nå nyeste. Har fortsatt samme problemet :cry:

Har prøvd med brannmur av/på, spille gjennom routeren eller direkte gjennom modemet, samme resultat, blåskjerm etter x antall minutter :cry:

Rimelig fortvilet, men heldigvis har man Hl2 for å bearbeide den verste sorgen :yes:

Takk for alle svar og innspill folkens :)

Edit: har testa som Stikk-Kont@kten sier, med start-run-dxdiag, og får ikke opp noen feil der heller.

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar
Fordel om du nevner hvilken spesifikkasjoner maskinen din har

AMD 2500+ @stock

Albatron KX18D pro II (nForce2)

9800SE @ 8 pipes Gpu:405 Minne:380/760

3x 512mb Twinmos pc3200/400

400w northQ

2x sata

3x ide

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...