Gå til innhold

Hp deskjet 5150 printer

audun1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et lite prob med printeren min i Linux Fedora 3. Jeg kopler den til når maskinen står av. Når jeg da starter den igjen kommer det et konfigeringsvindu. Jeg konfigerer, men hvor blir den av. Jeg tenkte å ha det sånn at de andre maskinene på nettet kunne printe ut via samba. Ikke akurat enkelt når jeg ikke finner printeren jeg har instalert huuummmm.

Noen som har erfaring på feltet. :roll: .

Endret av audun1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: får du printet fra den *lokale* maskinen? dukker den opp i (webbrowser) localhost:631?

Hvis ja, og outputet ser nice ut: Finfint. Da må du bare dele den - noe jeg mener at samba gjør automagisk når du har det inne. Legg inn samba - system-config-samba er også en finfin ting ;)

Lenke til kommentar

det kommer det konfigureringsvinduet når jeg starter linux. der står det fra før at skriveren heter hp deskjet 5150 men finner den ikke.

Jeg gikk inn på localhost:631 og fant ingen printer der. Jeg vurderte å trykke legg til printer knappen men vet jo ikke hvilke "location" printeren har. jeg kjører printeren via usb å har 4 porter så det er jo noen å velge mellom...

Men hvordan kan jeg finne ut hvilke port pinteren benytter seg av???

Lenke til kommentar

Du har altså ingen printere.

redhat-måten å legge til:

Gå inn på system-config-printer

Trykk "legg till"

følg instruksjonene på skjermen

cups-web-interface:

trykk add printer

velg et navn.

Under device - velg den usb-nummeret som printeren står etter (har du bare en printer ville jeg tippa #1 ;) )

Lenke til kommentar

Huum det står at skriveren er klar, å skriveren reagerte når jeg velgte usb1 som port så jeg har nok truffet.

Men hvorfer vil ikke skriveren skrive ut tro..

P.S testsiden kom nå 10 min etter at jeg printet den ut (trykte på knappen alså)

Endret av audun1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...