Gå til innhold

Problemer med 6800GT


kaerfA

Anbefalte innlegg

ok, i går fikk jeg 6800gt. og brukte det og spillte. så gikk jeg i bios og loadet "best preformance settings" så stoppet den i "hovedkort bilde bootscreen ting" står ihvertfall MSI, så rebootet jeg ettpar ganger , og det ble værre og værre. men noenganger startet den litt inn i windows. og jeg byttet tilbake til det gamle skjermkortet

for ikke å ødelegge det nye

Jeg byttet tilbake til fx5200 kortet :! (ville ikke ødeleggge 6800gt) (er ikke sikekr når jeg gjorde det)

 

så tilslutt ble det helt svart ( husker ikke når)

 

floppyen lagde bare noen lyder og det pep innimellom fra "pc høytaleren"

så tok jeg inn og ut cpu, ram, bios batteri , flyttet på "bios batteri jumperen" og pci-kort harddisk cdrom osv.

 

Men det blir bare svart,, den lager ihvertfall ikke sånn stygg lyd fra floppyen && "pchøytaleren" heldigvis ?

 

*Et lite beskrivende emnefelt er endret*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den feilsøkinga der hørtes litt ekstrem ut for en som (unnskyld at jeg sier det) ikke har så mye erfaring med sånt. Ta inn og ut CPU hørtes i hvertfall unødvendig ut, passa du på at kjøleribba ble satt riktig på etterpå, og at vifta går rundt? Foreslår at du ringer opp en PC-kyndig kompis som hjelper deg å sette på plass ting og finne ut hva som er galt. En bra start er jo å finne ut hva pipinga betyr (den fra "pc-høyttaleren").

Lenke til kommentar

afreak, som er minimum bør man lese manualen når man "fikler" i BIOS. Egentlig burde best performance setings ha vært tatt bort fra BIOS, for de som vet hva de gjør kan stille inn alt det der manuelt.

 

Jeg vil tippe at minnet ditt røk først, og da du fikla med CPU gikk kanskje den også i stykker, eller noe annet på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...