kaerfA Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) ok, i går fikk jeg 6800gt. og brukte det og spillte. så gikk jeg i bios og loadet "best preformance settings" så stoppet den i "hovedkort bilde bootscreen ting" står ihvertfall MSI, så rebootet jeg ettpar ganger , og det ble værre og værre. men noenganger startet den litt inn i windows. og jeg byttet tilbake til det gamle skjermkortet for ikke å ødelegge det nye Jeg byttet tilbake til fx5200 kortet :! (ville ikke ødeleggge 6800gt) (er ikke sikekr når jeg gjorde det) så tilslutt ble det helt svart ( husker ikke når) floppyen lagde bare noen lyder og det pep innimellom fra "pc høytaleren" så tok jeg inn og ut cpu, ram, bios batteri , flyttet på "bios batteri jumperen" og pci-kort harddisk cdrom osv. Men det blir bare svart,, den lager ihvertfall ikke sånn stygg lyd fra floppyen && "pchøytaleren" heldigvis ? *Et lite beskrivende emnefelt er endret* Endret 25. november 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 sier det her også så du ser det.. nr1. Topic skal beskrive innholdet.. og i ditt tilfellet hadda kanskje "6800gt problemer, vil ikke starte" eller noe i den duren. nr2. det finnes en egen grafikkort / tvkort kat. her... Lenke til kommentar
kaerfA Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Det funker liike dårlig med fx5200 som med 6800gt Lenke til kommentar
arokh Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Den feilsøkinga der hørtes litt ekstrem ut for en som (unnskyld at jeg sier det) ikke har så mye erfaring med sånt. Ta inn og ut CPU hørtes i hvertfall unødvendig ut, passa du på at kjøleribba ble satt riktig på etterpå, og at vifta går rundt? Foreslår at du ringer opp en PC-kyndig kompis som hjelper deg å sette på plass ting og finne ut hva som er galt. En bra start er jo å finne ut hva pipinga betyr (den fra "pc-høyttaleren"). Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 afreak, som er minimum bør man lese manualen når man "fikler" i BIOS. Egentlig burde best performance setings ha vært tatt bort fra BIOS, for de som vet hva de gjør kan stille inn alt det der manuelt. Jeg vil tippe at minnet ditt røk først, og da du fikla med CPU gikk kanskje den også i stykker, eller noe annet på hovedkortet. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Emnefeltet er endret fra "Den vil ikke starte opp:\, prøvd masse" til noe mer beskrivende. I tillegg feilpostet i annet om hardware. Flyttes. Lenke til kommentar
kaerfA Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) hm hm , klarer å bytte cpu ram osv.. Kan egentlig clock en cpu også såvidt. Jeg skulle bare sette den på default settings.. men kom ikke på at det var best preformance settings før jeg hadde save and exit Endret 25. november 2004 av AfreaK Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Da var du jo bare uheldig, men det hjelper ikke stort. Du sier at du har MSI. Hva sier ledene på D-Bracketen? Lenke til kommentar
kaerfA Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 nå er ihvertfall 6800gt kortet oppe å går på denne maskinen.. SÅ det overlevde Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Med en gang du trykker på power knappen så trykk Insert på tastaturet. Enkelte BIOSer tilbakestilles da. Hvis ikke det funker så prøv ta ut batteriet fra hovedkortet. OBS. Ta ut kontakten fra strømboksen først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå