w0d00 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Har bestillt nytt hovedkort og cpu som jeg får idag.. *gleder meg* Jeg skal bytte ut nåværende hk og cpu (DFI Lanparty II og AMD xp 2500+) med msi neo2 platinum. og AMD 64 3200+ "Winchester".. Og lurte derfor på om jeg må formatere hardisken før jeg installerer de nye driverene..? Eller om det bare går ann å slette de driverene jeg har til mitt nåværende hk..? takker for svar på forrhånd.. Endret 25. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Anbefaler deg å formatere.... men tror ikke du må... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Tror Windows XP vil akseptere byttet, men du må registrere på nytt. Lykke til Edit: sløver med skrivingen Endret 25. november 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Avsinstaller skjermkortdriver og benytt denne guiden: http://michaelstevenstech.com/moving_xp.html Forutsetter at du har winXP. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har WinXP sp2.. Må jeg registrere på nytt??? Da må jeg jo ringe det duste nr. fordi jeg har registrer for mange ganger med CDen min... hmpf!! En ting til.. Hvis jeg skulle velge å formatere så har jeg tidligere erfart at det da er mange programmer/spill som ikke vil fungere forde det mangler en fil fra C:. Selv om prog./ spillet ligger på en annen harddisk. Er det noe måte man kan finne ut av hvilke filer dette er?? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 jeg vil tro at det du snakker om er filer som ligger i registrert til windows. Hvis du tar backup av registerfilene til spillene/programmene så skal det vel virke. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 okey, da satser jeg på at det vil fungere.. hvor ligger disse filene da? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det enkleste når du skal formatere en pc er å redde alle savene, å instalere spillet på nytt etterpå... dermed slipper du å mangle noen filer, som kan være VÆLDIG irriterende..... Anbefaler på det sterkeste å formatere, for det er neste dømt til å gå på ræva med en haug nye drivere...... Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Okay, har tatt backup av savingene til spilla mine nå.. Så kjører jeg full formatering av c: Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det var smart valgt! "Nu va du smart, nu va du faktisk dobbelt-smart" Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Om det er forskjellig harddisk kontroller på kortene (noe jeg regner med at det er) MÅ du nok formatere ellers kan du få boot/ytelse/stabilitets problemer. Det hadde jeg da jeg byttet... Eneste løsningen var å formatere. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Du trenger ikke nødvendigvis å formatere, men det er en absolutt fordel å avinstallere driverne til ditt gamle hk, og å installere de til det nye, før du bytter hk, med mindre de bruker samme chipset. Endret 25. november 2004 av Saftis Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Trodde jeg skulle få pakka fra netshop idag, men neida...*sukk* Kommer vel imorgen da tenker jeg.. Formaterer c: disken jeg.. Så blir jeg kvitt masse crap derfra.. Det er en ide-ata. Mens de to andre diskene er s-ata.. Men di er det jo ingen vits i å formatere.. Forresten noen som vet om det er stor forskjell fra AMD xp 2500+ til AMD 64 3200+ "Winchester" biboxed, når det gjelder 3D mark?? Skal prøve å klokke cpu så mye som mulig og prøver meg med denne Zalman vifta; Duger den til overklokking? *Hope so* Endret 25. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Det var sikkert lurt å formatere c: siden denne var tilsynelatende gammel og inneholdt mye 'crap'. Men har bare lyst til å komme med noen ord. Når man skal bytte kun hovedkort og prosessor, er det IKKE nødvedig å formatere c:. Bytte av HK og CPU går smertefritt hvis man følger guiden jeg linket til tidligere. Ved en reparasjonsinstallasjon av XP beholder man alle programmer, dokumenter o.l. Det eneste som skjer ved en slik reparasjon er at alle systemfilene blir installert på nytt. Dermed spiller det heller ikke noen rolle hvilket chipset man har. Har testet dette på 3 forskjellige hovedkort, med 3 forskjellige chipset, og dette har funket 100% hver gang. En ting som ikke står i guiden, men som jeg har erfart , er at man burde avinstallere skjermkortdrivere før bytte. Og som alltid når man skal gjøre systemforandringer: Ta backup først. Det er bestandig noe som kan gå galt. Endret 25. november 2004 av bobafett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå