Zafar Iqbal Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hei. Søkte på forumet fant ikke noen lignende spm. Jeg ønsker å legge en css changer på siden min. Med eks 3-4 knapper avhengig av hvormange css jeg skal ha. Jeg ønsker eks å bytte bakgrunnsfarger, bilde og link farge. Klikker jeg på de forkjellige knappene endres fargene på hele siden. Noen som har oppskriften. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Denne bruker jeg, baserer seg på JavaScript. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Denne bruker jeg, baserer seg på JavaScript. Hei der. Takk for tipset. Har ghort det som står der, vet ikke hva jeg gjør feil, men jeg får det ikke til? Forslag Du har ikke link til noen side med touturial slik at det step by step vises hvordan det gjøres. Endret 26. november 2004 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei, Ta en titt på koden til bloggen min, så blir sikkert ting enklere. De delene som teller her er: <link href="style-new.css" rel="stylesheet" type="text/css" title="personal"> <link href="style.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="original"> Forteller at style-new.css er default stilark som skal velges, og at style.css er et alternativt stiark. Som du ser har de også hver sin tittel, slik at JS vet hva den skal velge. <script type="text/javascript" src="styleswitcher.js"></script> (JS-fil lastes ned fra lenken jeg gav deg over.) <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('original'); return false;">Original</a> <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('personal'); return false;">Personlig</a> Selve lenkene som bytter stilark. Skal du bare bytte noen deler av stilarket, vil det bli noe àla: <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <link href="blue.css" rel="stylesheet" type="text/css" title="style1"> <link href="red.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="style2"> <link href="green.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="style3"> Der style.css inneholder hva som er likt for alle tre. style.css og blue.css vil bli valgt som default her. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg liker ikke JS-metoden så godt, så jeg har laget meg en variant i PHP. Om du har støtte for PHP på serveren din så anbefaler jeg metoden du finner på http://www.unrealized.org/guide/php/stilskifte/ . Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Hva skal stå ved # tegnet? <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('personal'); return false;">Personlig</a> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hva skal stå ved # tegnet? <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('personal'); return false;">Personlig</a> Det er vel der bare for å lenke til "noe" i det hele tatt, slik at det blir "klikkbart". Jeg har ingenting annet enn "#" iallefall. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Hva skal stå ved # tegnet? <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('personal'); return false;">Personlig</a> Det er vel der bare for å lenke til "noe" i det hele tatt, slik at det blir "klikkbart". Jeg har ingenting annet enn "#" iallefall. hei igjen tussen takk for tipsene men jeg får det ikke til å fungerer, kansje det er noen feil instillinger på serveren? Har fulgt og gjort nøyaktig slik du beskrev det ovenfor. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Kanskje du har deaktivert JavaScript Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 nå funka det tusen takk bruker cute news og hadde none css linker liggende der som overstyrte fungerer nå takk så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå