wichtom Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 heisann... nå gir jeg snart opp. har prøvd å instalere win xp på en hardisk i en nesten ny maskin. alt går fint til det kommer til .* maskinen restarter om 15 sec* etter nedtelling og etter den har restarta, så skal jo winlogo komme opp og videre instalasjon. men ingenting skjer. kun svart skjerm. har lett gjennom alle poster her, men finner ikke svar. det er forøvrig orginalcd med gyldig key. btw, maskinen har fungert med en annen hdd før. eneste jeg ikke har prøvd.. er å sette denne disken inn å se om den boter fra denne. håper det er noen kloke hoder der ute som *vet* litt mere enn meg. mvh wichtom Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Kan det være noe med boot rekkefølgen i BIOS? Kanskje sjekke "primary" og "secondary" innstillingene på diskene? Ellers veit jeg ikke... Er ganske noob jeg da, så beklager hvis jeg fornærmer deg hvis dette er ganske dårlige forslag Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Korleis har du sett boot rekkefølgen i bios? Bør stå på både cd og hd. Kor lenge har du venta etter at du får svart skjerm før du tek restart. Har hendt at ting ofte heng i fleire timer med meg. Men tror det har med dvd-brenneren min å gjere. Virker ikkje som den vil sette seg på rett hastighet. Står hd som master eller cable select? Mine erfaringer tilseier at den bør stå som master. Dersom du ser på plata. Er der riper eller hakk? Litt mykje synsing fra meg no men som oftest så gir dei ellers så enkle ting merkelige problemer. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hei wichtom, ser på disse sider: ( engelsk ) http://www.blackviper.com/index.html http://www.djdenham.com/Install%20Procedures.htm lykke til: gaggen Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) bootrekkefølgen er rett ..siden installen går helt fint.. alt gåt greit.. format partisjon, win legger inn maper og filer., alt er helt ok.. til systemet skal restarte igjen..og win skal komme opp med screen.. og det skal stå igjen 37 min left av install elno. dvs, første windowsbilde med blått. nå husker jeg ikke rekkefølgen om det er slave eller master som er først.. men, hdd er den første (master eller slave) så står det ikke noe på neste. så er cdrom nr1 (master eller slave) så er det ikke noe på nr2 (master eller slave) det er en ide kabel til hver.. og ikke noe mere.. dette er et mini-itx system og rette idekabel er på rett plass med kun en ting på hvver kabel. litt vanskelig forklart. men. Endret 26. november 2004 av wichtom Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg ville prøvd å koble ut alt annet enn den hdd som kreves for å starte opp win... bare for å se om det kan være no feil med noen av de andre enhetene... og dermed prøvd å koble til en etter en for å se om det kan være noe med dem... Kommer du inn i sikkermodus? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 bootrekkefølgen er rett ..siden installen går helt fint.. [kutt] Installen krever at du booter fra CD, så at dette går betyr ikke at bios er satt opp til å boote fra HDD, sjekk det du Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Først kopierer Win XP hele installasjonen til disken, når den ber deg om å restarte, trenger den ikke CDen lenger (stort sett) så da må du boote fra HD, ikke fra CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå