borchgrevink Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) På et HK jeg kikker på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300671 er det RAID. Jeg har to HD fra før (IDE) på 40 og 60 GB. Tenkte å merge disse to i windows. Har gjort det før, og likte tanken på en 100 gb disk. Har i tillegg tenkt å kjøpe en 120 GB S-ATA disk.Spm er så, kan jeg kjøre disse to (S-ATA og IDE-disken) mot hverandre i ulike RAID løsninger. Striping og/eller speiling Endret 25. november 2004 av borchgrevink Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) så vidt jeg vet så finnes det ikke noen raid kontrollere som kan gjøre dette. Men du kan kjøre raid med sata disker på dette hovedkortet hvertfall. Men raid er ikke noe man strengt tatt trenger med mindre man driver med f.eks. videoredigering eller hater lange loade-tider... Endret 25. november 2004 av andesam Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Tenkte mest for å kjøre speiling for sikkerhetens skyld Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg tror også som Andesam sier at RAID kontrollerne begrenser mulighetene i og med at RAIDet lages med disker som sitter på samme kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå