ggp Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg håller på å lage en paste box greier i php. Men jeg får opp et problem, jeg trenger mindre paragraph og jeg vet ikke hvordan jeg gjør det Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Pastebox? Hva er det? Et P-element (paragraph) utnytter som standard full bredde og den vertikale plassen det trenger. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 ahh ... Se her da, så forstår du: se her Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Du har faktisk ikke noe paragraph-element i det hele tatt. <td width="620" height="20" align="left"> Det er height-attributten som ødelegger for deg. Fjern denne. Den er ikke standard HTML 4.01 uansett, og der med «ikke lov» å bruke. __________________ Edit: Sorry, var litt kjapp! Ser nå at du bruker et p-element, ja. Du kan regulere den vertikale størrelsen med height i CSS, slik som dette; <p style="height: 10px"> p-element </p> Endret 25. november 2004 av Mikka Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Hmm. Jeg la <p style="height: 10px"> p-element </p> inni style.css men ingenting ble endret Vet du hva som er galt ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det skal du bytte ut den nåværende html'en med, det skal ikke inn i stilarket. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 til stilark; p { height: 10px; } Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Men den løsningen til Kvikk er helt korrekt, men å omdefinere en standard p tag til alltid være 10px høy gir mange muligheter for "spennende" feil og er kanskje ikke veldig framsynt eller ? Cobos (jeg kan jo såklart være helt på jordet her Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Men den løsningen til Kvikk er helt korrekt, men å omdefinere en standard p tag til alltid være 10px høy gir mange muligheter for "spennende" feil og er kanskje ikke veldig framsynt eller ? Cobos (jeg kan jo såklart være helt på jordet her Selv ville eg nok brukt størrelse på font samt margin til å justere paragraph, med å sette height kan mye forsvinne.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Å bruke <p> </p> til å lage avstand er uansett dumt. Man kan heller lage større marginer i hr-element, for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå