vammaveien Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 TEST: Xerox XL775D Vi har hentet inn et par LCD-skjermer fra Xerox, som skal få løpe noen runder på testbenken. Først ut er 17-tommeren XL775D. Kan Xerox mer enn å lage kopimaskiner? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Xerox er et velkjent navn for mange. De står blant annet bak kopimaskinen, telefaksen og laserprinteren. Enda viktigere er kanskje at det var Xerox som lagde den første prototypen til Windows og Mac OS: The first graphic interface however was developed by Xerox at Palo Alto Research Center in the 1970's. GUI, developed for more expensive workstations, sported a graphic user environment with icons on the desktop and a pointing device called a mouse. Xerox however did not see the importance of its own creation! Xerox nearly gave the programming code to Apple and thought nothing of Microsoft's interest. Apple started, in 1979, to develop their own graphic user interface. At his time, Microsoft lured Simonyi, one of the chief architects of the GUI, to work for Microsoft. In the years from 1979 - 1984, both Apple and Microsoft raided Xerox, hiring some of the most talented people away from Xerox. These programmers were enticed with higher wages and more relaxed atmospheres. Microsoft, in 1980, paid $100,000 for a Xerox Start computer so that is employees could play with it! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Synes prisen burde være et pluss. Virker som en brukbar skjerm til en god pris Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 For 500,- mer får du en 1770nx..men nå har jo ikke denne blitt testet ennå..så om det forsvarer prishoppet på 500,- er jo ikke sikkert. Alt i alt virker det som en genial skjerm til budsjettbevisste personer Samtidig som den har et ganske sexy ytre... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Ville gladelig betalt 500 mer for en skjerm som ikke ghoster i spill. Sliter med den lcd'en jeg har nå Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Såg denne skjermen igår, og må si jeg ble imponert over den. Pen å se på, og bildet var behagelig. Syns faktisk den virket bedre på generell bildekvalitet enn brodern's Eizo L550, men jeg har ikke sammenlignet de opp mot hverandre. Det kan jo ha noe å si at den stod ved siden av en gammel 17" Crt skjerm også Uansett vil jeg påstå at den skjermen er et godt kjøp til den prisen. Det finnes mye dårligere greier der ute. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Dette var egentlig fine greier, tipper denne kan slå godt an som en kontorskjerm eller til bruk i stuen, den så jo veldig fin ut, var jo ikke dårlig heller. Btw, gratulerer med dagen, vammaveien =) Lenke til kommentar
las^se Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 skal jeg kjøpe xerox'en eller den e-yama som de selger på netshop, som fikk anbefaling fra hw.no? er xerox'en mye dårligere? likte utseende på den ja! Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Jeg har denne skjermen, liker den veldig bra. Jeg hadde en hansol 950 lcd, og den var i spill veldig svake farger. Ser at xerox er veldig skarpe farger i spill, og er og anbefale. Endret 25. november 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) fredrikrb Tusen takk for det:) Men ingen ting er værre ennå bli gammel Ellers så vil jeg si at skjermen er ok for prisen, det eneste jeg ikke var fornøyd med den skjermen, er at den skulle vært mere lyssterk. Hadde den vært det så hadde den kommet veldig langt i den prisklassen Men som jeg sier er at man kan ikke forlange pose og sekk i den prisklassen heller..... Endret 25. november 2004 av vammaveien Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) fredrikrb Tusen takk for det:) Men ingen ting er værre ennå bli gammel Ellers så vil jeg si at skjermen er ok for prisen, det eneste jeg ikke var fornøyd med den skjermen, er at den skulle vært mere lyssterk. Hadde den vært det så hadde den kommet veldig langt i den prisklassen Men som jeg sier er at man kan ikke forlange pose og sekk i den prisklassen heller..... Litt mer lys er kanskje å foretrekke i rom med mye naturlig belysning, men jeg tror denne vil være et veldig greit alternativ for mennesker som vil ha en skjerm til regninger og vg.no som ser bra ut. Gammel du liksom. EDIT: jeg synes dette er en av de fineste skjermene jeg har sett. Minner meg litt om B&O TV'er. Endret 25. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hmm, kanskje en interessant skjerm dette Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) For 500,- mer får du en 1770nx..men nå har jo ikke denne blitt testet ennå..så om det forsvarer prishoppet på 500,- er jo ikke sikkert. Alt i alt virker det som en genial skjerm til budsjettbevisste personer Samtidig som den har et ganske sexy ytre... Du må plusse på ca. 250-300kr ekstra, siden 1770NX ikke leveres med DVI kabel, noe XL775D gjør. Kjøpte XL775D til 2595,- + ca 100kr i frakt hos Netshop.no, og må si at jeg er strålende fornøyd, spesielt til den prisen, og at det fulgte med en stilig DVI kabel. Vurderte Nec 1770NX, men pga. at det ikke fulgte med DVI kabel, hadde den blitt 1000kr dyrere inkl. dvi kabel og frakt (3390 + 300kr for 3M DVI + 100kr i frakt roughly = 3800kr). EDIT: Til dere andre som har XL775D; Hvilken fargeprofil bruker dere? Og hvilken brightness/contrast, evt. hvilke R/G/B verdier?. Finnes det noe program for og kalibrere LCD skjermer på en enkel måte? Endret 30. desember 2004 av bidz Lenke til kommentar
o2o Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Nå koster denne skjermen 2895 hos net shop. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 På tilbud denne uken til 2.195,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå