Gå til innhold

få bort gule øyne

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tatt et fint bilde av hunden min som skal brukes som jule bilde men den fikk gule øyne sån refleks aktig noen som vet hvordan jeg skal få bort det i ps jeg er helt ny med pc så har ikke mye peil :blush:

Takker for al hjelp jeg kan få

Hilsen Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gule oyne, aldri hoert om, jeg vet om roede oyne.

Anyway du spor om PS, noe jeg selv ikke bruker (PSP her), her finnes det en enkel og grei anti-red eyes removal tool. Du velger deg ut et oye som du mener passer, og plasserer dette over de oyene som er reflektert. Mener aa huske at PS hadde noe av det samme, eller hva?

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

I det programmet jeg bruker, Ulead Photo Explorer, kan du justere hvilken farge som fjernes i anti-røde-øyne-funksjonen. Den kan der settes til f.eks. gul.

Til info: Det er mennesker som får røde øyne ved blitsrefleks fra netthinnen. Dyr får som oftest andre farger, f.eks. gult.

Lenke til kommentar

Har du PhotoShop? Isåfall skulle det være lett å tilpasse metoden jeg pleier å bruke til å justere bort gule øyne.

Dupliser bakgrunnslaget. Normalt pleier jeg å bruke levels for rød fargekanal og justere gråpunktet på det nye laget til du ikke lenger kan se noe rødt i pupillen (resten av bildet kommer nå til å se helt forferdelig ut). Noen ganger blir pupillen litt rød eller grønn etter denne justeringen, isåfall må du justere i disse fargekanalene også. Legg så på en mask på det nye layeret (Firkantet knapp med rund sirkel i layer paletten) og fyll dette med sort (Edit -> Fill ). Velg så en pensel med passende størrelse, klikk på masken og mal hvit på pupillene slik at pupillen fra det justerte laget legger seg over original bildet.

For å tilpasse denne teknikken til andre farger foreslår jeg at du forsøker å bruke Image->Adjust->Color Balance eller Image->Adjust->Color Balance istedet for eller kanskje sammen med levels.

Hvis du legger ut bildet kan jeg gi det et lite forsøk :-)

Ser at Anderfo foreslår saturation, det er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...