DementedAlbino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Ser at firefox får flere og flere brukere, så jeg lurer på om noen kan forklare meg hva som er så bra med denne nettleseren. Bruker nå opera, og synes denne er meget bra, men om der er noen funksjoner som firefox har som ikke er å finne i opera vil jeg gjerne vite. Så er der noe som taler i firefox sitt favør i forhold til opera? Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 last ned å prøv i 1 uke bare da. her kan du sjekke ut extensions til firefox som gjør programmet mange ganger mer behagelig å bruke enn opera. http://texturizer.net/firefox/extensions/ https://update.mozilla.org/extensions/?appl...e-13a3a9e97384} firefox er ett raskere program, 'penere', og lett men alikevel avansert. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 firefox er ett raskere program, 'penere', og lett men alikevel avansert. Synes personlig Opera er overlegen Firefox, for meg er den raskere og med nyeste preview er den snart like "lett" Firefox. Eg gidder ikkje et system basert på plug-ins når eg finner alt eg trenger i Opera... Er virkelig et program veldig bra når man må bygge det ut i det vide og brede for å få et tilsvarende produkt som Opera? Muligens noen synes det, men er selv så fornøyd med Opera at bytte kommer aldri til å skje. Har kun Firefox for å teste websidene eg lager. Pent synes det iallefall ikkje er, ligner alt for mye på IE sin stygge stygge GUI... og nei eg gidder ikke å bruke themes for å få et program til å se bedre ut. Synes Opera er lekker.. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 trenger ikke themes. Du har vel sett customize menyen? Lenke til kommentar
akh Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg ser heller ingen grunn til at du bør skifte. Opera har alt Firefox har uten at du trenger å laste ned noen extensions. Men det er selvsagt en smakssak. Hvis du ikke er fornøyd med opera, kan du jo laste ned Firefox for å prøve den. Jeg ville aldri skiftet iallefall. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 For meg er faktisk Firefox mye raskere enn hva jeg opplevde å oppnå med Opera, pluss at Opera hang seg opp fra tid til annen. Firefox er definitivt verdt å prøve, og om du ikke liker brannreven kan du jo bare gå tilbake til Opera.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Jeg kommer nok til å teste FF, men for at jeg skal bytte ut opera må der være noe helt spesielt med FF som gjør jeg "vipper" over. Tenkte derfor at FF brukere ville komme med smarte løsninger som ikke opera har, og på den måten la meg få se hvorfor FF eventuelt er bedre enn opera. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Du _bør_ bytte. Hvorfor? Om noen skal skrive innlegg her, så sitter jeg stor pris på at de begrunner sine svar. Om ikke så blir det totalt meningsløst for meg å lese innlegget. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 opera koster penger og viser reklame hvist du ikke kjøper det eller *grøsse* crakker det FF er 100% gratis , lastned instaler og bruk , og legger du in adblock så ser du ikke reklamen som er på sidene en gang Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Ser at firefox får flere og flere brukere, så jeg lurer på om noen kan forklare meg hva som er så bra med denne nettleseren. Bruker nå opera, og synes denne er meget bra, men om der er noen funksjoner som firefox har som ikke er å finne i opera vil jeg gjerne vite. Så er der noe som taler i firefox sitt favør i forhold til opera? Er du fornøyd med opera så bør du beholde opera. Ikke reparer noe som ikke er ødelagt osv... Det kan selvfølgelig være artig å teste noe nytt, og det er ikke uten grunn at firefox er blitt så populært som det har. Du bør først sette deg ned og tenke på hva du faktisk trenger av en browser. Folk argumenterer med at "opera har mye mer funksjoner". Dette argumentet er selvfølgelig et godt argument, men det holder ikke helt. Mer funksjoner betyr ikke mer muligheter. Mulighetene i firefox ligger nettopp i dette med at man kan velge selv. For eksempel så har jeg valgt å kjøre firefox så lett som mulig. Jeg har fjernet alt bortsett fra menyen og adresselinjen. Andre firefox brukere velger noe helt annet og kjører firefox med nok funksjoner til å kunne utkonkurrere opera på antall funksjoner uten problemer. På grunn av mitt behov til nettleseren MÅ jeg bruke firefox. Opera blir for tungt, med alt for mye jeg ikke trenger. Men det er bare MEG, og jeg ønsker ikke å si at opera er mindre bra av den grunn. Synes du det mangler en funksjon i default install? Da er det bare å laste ned en extention. Synes du browsern er stygg default? Da er det bare å laste ned en ny theme. Du bruker bare det du trenger, og det gir deg en LETT og lite ressurskrevende nettleser som gjør AKKURAT det du vil. Jeg kan summere det hele til følgende: Med opera har du en browser som gjør alt. Med firefox har du total kontroll. Jeg bare håper folk skjønner at firefox IKKE er det samme som netscape. Virker som dette er et typisk anti-firefox argument Som nevt tidligere av andre her tror jeg det beste du kan gjøre er å laste ned, prøve ut, se om du liker dette, og hvis ikke; bruke opera EDIT: Jeg håper virkelig at mine kommentarer fremstår som seriøse. Jeg ser ofte folk som prøver å ta hele debatten i form av å hakke på andre nettlesere, og det er virkelig ikke måten å gjøre det på. Hvis noen som bruker et produkt er fornøyd og noen andre begynner å hakke på det vil personen automatisk ta produktet til forsvar og kampen er allerede tapt. Man må trekke frem fordeler ved det konkurrerende produktet (i dette tilfellet firefox) istedenfor å fortelle hvor dårlig det andre er...også fordi det andre produktet ofte er langt fra dårlig, men bare har en annen målgruppe. Endret 26. november 2004 av invictus Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Invictus: herlig, kunne ikke formulert meg bedre om jeg tenkte på det til i morgen. det eneste jeg synes FF mangler kontra opera, som jeg ikke har funnet plugin til, er den prigress baren nederst ved lasting av sider.. ut over dette, synes jeg både opera og FF er særdeles gode alternativer, men FF synes jeg fungerer bedre med media (filklipp/lyd etc) Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 opera koster penger og viser reklame hvist du ikke kjøper det eller *grøsse* crakker det Den reklamen er no ikke mye å snakke om. Godt svar ja, Invictus. Er litt som med en dame. Har du en perfekt dame som du digger og elsker å være med, så bytter du henne ikke bare ut for å bytte henne ut. Vent til du blir lei Har FF har MouseGestures forresten? Det er noe jeg bruker MYE i Opera. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Invictus: herlig, kunne ikke formulert meg bedre om jeg tenkte på det til i morgen. det eneste jeg synes FF mangler kontra opera, som jeg ikke har funnet plugin til, er den prigress baren nederst ved lasting av sider.. ut over dette, synes jeg både opera og FF er særdeles gode alternativer, men FF synes jeg fungerer bedre med media (filklipp/lyd etc) her: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=1328 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg bruker både FF og Opera, fordi Opera ikke klarer å åpne gmail Er ofte jeg kommer til sider der Oprea ikke fungerer og da er det veldig greit å kunne switche til FF siden jeg har avinstallert IE. Lenke til kommentar
power Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Ok.. Nå begynner jeg å se de samme spørsmålene og de samme svarene her. Og la meg gjøre en ting klart for alle opera-fans, firefox-fans osv om hva som er vitsen med å velge nettlser Valget av nettlseser skal ikke stå på hva alle andre bruker, eller hva noen andre synes er best. En nettleser skal passe dine behov osv. Liker du funksjonaliteten osv til opera, så bruk opera da for svingene. Ikke tenk på at "Nei alle andre bruker jo firefox, så da må jeg bruke det og". Det er ikke det som skal avgjøre DITT valg av nettlser. Du må gjerne prøve nettlseren firefox. Det er en glimrende nettleser som passer _mine_ behov bra. Men synes du f.eks opera er bedre, så bruk det. Ikke bry deg om at jeg sier firefox er bra. Selvom den er bra for meg og en million andre, er det ikke sikkert den er bra for deg. Hvis du vil vite hva jeg anbefaler, så er det firefox, uten tvil Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 word! til mine behov er firefox perfekt. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg bare håper folk skjønner at firefox IKKE er det samme som netscape. Virker som dette er et typisk anti-firefox argument Hvorfor hadde det vært negativt om Firefox var det samme som Netscape? For øvrig er søkefunksjonen (Ctrl + F) grunn god nok til å velge Firefox. Den er meget bra. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 For øvrig er søkefunksjonen (Ctrl + F) grunn god nok til å velge Firefox. Den er meget bra. Oi dæven for en glitrende variant, dukker stadig opp noe nytt. mbskywalker: takker for tips. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 For øvrig er søkefunksjonen (Ctrl + F) grunn god nok til å velge Firefox. Den er meget bra. kombinert med context highlight kommer du garantert til å leve en uke lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå