Gå til innhold

Life timer i warranty-menyen på Nokia

Anbefalte innlegg

når man skriver *#92702689# på Nokia får man opp en warranty-meny (de smarte legger kanskje merke til at man skriver "war0anty"). Nederst på den listen er der en life timer, som sikkert nok forteller noe om mobilens levetid.

Formatet er 0000:00, hvor jeg har 0004:31, og mobilen er ca 2 måneder gammel.

Det jeg lurer på er hva som egentlig står der. Det stemmer ikke med 4 uker, langt mindre med 4 måneder, og hva er bak kolonet?

Hvis noen vet, så hadde det vært greit om dere svarte.

(Dette er en nokia 6230 med v. 04,28)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hva?

Dette har vært tilfelle for alle Nokia-telefonene jeg har hatt, så vet ikke helt hva jeg skal si! Man skulle jo tro at denne "life timeren", telte antall timer telefonen har stått på - det ville jo være logisk, men sjekket på min Nokia 6230 nå og der står det; 0003:25 - og det passer svært dårlig med antall timer telefonen min har vært påslått!

Hmm....lurer virkelig på hva som er feil her jeg og! Det er ikke sikkert det er en feil da, men en oppklaring på hva timeren teller hadde vært fint!

Noen som vet? :hmm:

By the way; Nokia 6230 v. 03.15

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Vet dere hva? Det kan stemme utrolig godt, jeg har pratet i telefonen i 3 timer 25 minutter og 7 sekunder - og da passer det veldig bra med 0003:25 som life-timeren sier!

Synes alikevel dette virker litt rart, for det første; "life-timer"? Det navnet høres ikke veldig ut som noe som holder statestikk på samtalevarigheten! Trenger ikke være spesielt god i engelsk for å forstå det....

For det andre; Hvorfor ha en sånn "life-timer" når man har en samtalevarighetslogg i menyen? For det tredje; var det ikke sånn at "shakur" hadde forskjellige verdier på timerene!

Svært mystisk dette her!

Men det er mulig du har helt rett "Alastor", noe annet ville jo være et usannsynelig sammentreff for mitt vedkommende i hvertfall!

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

ja, det kan nok stemme at det er total taletid.

Life timeren min stod som sagt på 4:31, mens total samtalevarighet var 4:29.

Så hvis det Christian86 sier med at det er to minutter limit på DOA, så er det mulig at de ikke telles.

Takk for hjelpen iallefall. Jeg for min del regner dette mysteriet som løst, med mindre andre får totalt avvikende samtalevarigheter uten å ha resatt den.

Han en fin dag forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...