greener Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Har et powercolor 9800SE 128MB, 256bit skjermkort, kjøpt på datakjeden i trondheim for et par mnd siden. Bakpå står det R98SE-C3 (eller uten C3.. husker ikke helt), det er altså dette: http://www.tul.com.tw/global/productlist.a...cat2=1&cat3=184 Tenkte jeg skulle prøve softmod med Omegadrivere, fjerna de gamle driverne og installerte Omega. Etter installasjonen ble skjermen bare svart 5sek etter at desktopen i XP kom opp. Boota opp i sikkerhetsmodus og gikk inn på enhetslista, og der står det to enheter under Display Adapters: Radeon 9800 blabla omega driver, og en til med samme tittel, pluss 'Secondary'. Hva betyr det? Hvis jeg så avinstallerer den som heter Secondary, funker alt fint igjen når jeg starter Xp på vanlig måte, men atitool rapporterer om bare 4 pipelines. Er klar over at suksessraten for softmod på dette kortet ikke er 100%, men jeg kan ikke se at noen har fått svart skjerm, derimot er artifacts den vanlige indikasjonen på at de resterende 4 pipelines er defekte. Noen som har en god forklaring på mitt tilfelle?? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Secondary er bare at det er to skjermutganger..har selv softmodda 9500. Det fungerte. Kan være at det er fysisk noe galt med de disabla pipene. Og da vil det ikke fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå