phnx85 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Moren min sier alltid "Spis opp grønnsakene dine". Jeg spiser jo potet, men hun sier at det ikke er grønnsaker. Så er potet en grønnsak? Endret 25. november 2004 av phoen|x 1 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Spørs hvem du spør. Amerikanere definerer poteter (fries..) som grønnsaker. Det er derfor de spiser så mye grønnsaker, i følge statistikken.. Spør du meg, er svaret nei. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Gjør som morra di sier, og slutt å kverrulere tull! Du skjønner godt hva hun mener! Om poteter er en grønnsak veit jeg ikke, jeg tror det. Men poteter inneholder mye karbohydrater, og er ikke spesielt sunt å spise mye av. Andre grønnsaker er stort sett mye sunnere. Om du ikke liker grønnsakene mor tilbyr, be om en annen type. Hvis du ikke liker kokte, be om rå etc. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Potet er en grønnsak, ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Potato 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Potet er vel en rotvekst og ikke en grønnsak. Poteter stiller i samme klassen som kålrabi, neper osv Edit: Javel, så er det kansje en grønnsak da.. Endret 25. november 2004 av likferd Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Gjør som morra di sier, og slutt å kverrulere tull! Du skjønner godt hva hun mener! Om poteter er en grønnsak veit jeg ikke, jeg tror det. Men poteter inneholder mye karbohydrater, og er ikke spesielt sunt å spise mye av. Andre grønnsaker er stort sett mye sunnere. Om du ikke liker grønnsakene mor tilbyr, be om en annen type. Hvis du ikke liker kokte, be om rå etc. For det første så både spiser jeg og liker grønnsaker og for det andre så bor jeg ikke hjemme lenger så jeg trenger ikke gjøre som moren min sier. :!: Jeg bare begynte å tenke på om potet er en grønnsak og brukte det mamma sa som et eksempel. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Potet er en grønnsak, ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Potato Agree. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Potet er vel en rotvekst og ikke en grønnsak. Poteter stiller i samme klassen som kålrabi, neper osv Edit: Javel, så er det kansje en grønnsak da.. Rotvekst kan være det samme som en grønnsak Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Fins ikke næring i det uansett... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Fins ikke næring i det uansett... Sier du at det ikke er næring i en potet? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Fins ikke næring i det uansett... Sier du at det ikke er næring i en potet? stivelse og karbiser... ¨Karbiser får kroppen nok av uansett hvis man spiser normalt. Et par vitaminer er det vel å, er vel D hvis jeg ikke tar helt feil... Men potet er noe man kan kutte ut fra matbordet, ikke smaker det godt heller. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Fins ikke næring i det uansett... Nå er du ute å plukker bær Poteter er faktisk det eneste du kan overleve på som eneste næringskilde. Alt du trenger for å overleve finnes i poteten. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det er mye proteiner i potet og uten potet blir det ganske kjedelig ved middagsbordet.(Du kan spise ris og pasta da, men det er sunnere med potet) Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Er en rotknoll... Og ja som presisert en grønnsak Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Ok, da er potetmysteriet over. Er vannmelon en grønnsak eller en frukt? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Et par vitaminer er det vel å, er vel D hvis jeg ikke tar helt feil... Og C-vitamin Faktisk norges største kilde på c-vitamin EDIT: vannmelon er frukt Endret 25. november 2004 av haddis Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 vannmelon er frukt ja! Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Strengt tatt så er det ikke noen vitenskapelig forskjell på frukt og grønnsaker, går ikke an å konsekvent skille mellom de. Det går mer på bruksmetode og smak egentlig. edit: repterte meg selv litt Endret 25. november 2004 av Raggie Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det er mye proteiner i potet proteiner nei... Er snakk om 1g hver 100 gram potet. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Potet er en grønnsak, ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Potato Er det riktig bare fordi det står på wipikedia ? Ikke det at jeg tviler sterkt på at det er sant, men de kan da ikke ha de riktige svarene på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå