Gå til innhold

headsett for gaming


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp !

 

Skal ha nytt headsett for Gaming, har brukt

Logitech® Premium Stereo USB Headset 30 frem til nå. De passer ikke meg, sitter elendig på hodet. (hvertfall mitt)

 

Kjøpte meg Sennheiser PC 150, til stor skuffelse har ikke disse USB Enda jeg spurte på Elkjøp om det var USB Kommer til å returnere disse innenfor 30-dager fristen.

 

Er det noen som har en anbefaling til hva jeg skal velge ?

Har vurdert tanken å "splitte" altså kjøre egen mic. og eget headsett. Totalt bør det ikke overstige kr.1500,-

Jeg vet at Sennheiser pc 150 også kommer med USB til ca.1500,- (funnet ut i etterkant.)

Spørsmålet er om jeg kan få en bedre lyd hvis jeg spitter opp headsett og mic.

F.eks. Sennheiser HD555 + løs mic. ?

Beste hadde jo vært et eller annet med 5.1 lyd i headsettet.

 

Skal bruke det kun til American Army......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

 

USB... trenger og trenger, det er mere for enkeltheten's skyld :thumbup:

 

Dette fordi jeg har montert et Logitech 5.1 høytaler sett på lydkortet.

Lydkortet er: Creative Sound Blaster Live 5.1, dette lydkortet har 5 utganger i forskjellig farge. Jeg får ikke Sennheiser'en til å funke på disse utgangene :cry:

Mulig jeg er veldig "blond" men må innrømme at jeg ikke har den største kunnskapen om oppbygning av pc etc...

Hvis det hadde funket så må jeg jo dra frem kabinettet hver gang jeg skal skifte mellom headsett & høyttalere.... Tungvint syntes nå jeg :whistle:

 

Egentlig burde jeg skiftet lydkort, men siden pc'en begynner og bli "gammel" ca.2,5år, så vurderer jeg ny pc isteden. Men det blir ikke iår.

 

Flere innspill mottas med takk :w00t:

Lenke til kommentar
gang jeg skal skifte mellom headsett & høyttalere.... Tungvint syntes nå jeg :whistle:

Kjøp deg en liten extender-kabel med en switcher på. Så kan du bytte enkelt ved å flippe bryteren.

 

For headset for gaming annbefaler jeg Speedlink Medusa 5.1 (også kjennt som Sculptor. 99% samme modell, men annen produsent). Det beste surround headsettet i ikke-proff prisklassen IMO.

 

Bruker disse selv etter mye testing av diverse surround headsett, og synes de er snadder. Mte bedre enn thrust og Zalmans ekvivalente.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

For å skifte mellom høyttalere og headsett bruker jeg en Mediehub fra biltema.

Søk på Mediehub på biltema.no .

Funker fint her og hos en kamerat.

men jeg har 4.1 høyttalere, og kameraten min har 5.1 og ledningene på hans høyttalere er satt sammen nederst ved pluggene (hvis du skjønte hva jeg mente) så han fikk det ikke til like bra som meg. (Ledningene mine er ikke satt sammen) men kan vel bruke sånn skjøte kabel for sånne plugger? For å få dratt den opp på skrivebordet. og ikke ha den liggene på gulvet så langt ledningen som er satt sammen rekker.. :)

 

Litt dårlig forklart, men håper du skjønte.. :whistle:

 

Edit: Stigma var vist før meg, men det var ikke helt det samme :tease: men har vel samme effekten .

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

har selv Sannheiser PC150 og har aldri vært borti bedre headtset med mic før, så hvorfor du ble skuffet over de vet jeg ikke.

 

Vis du kjøper headset uten mic også kjøper du en separat mic vil du få bedre lyd, for det finnes langt bedre headset uten mic enn hva det gjør med mic, men vi du gamer mye så vil det beste være et headset med mic, værtfall vis du har en klan i et eller annet First Person Shooter spill.

 

Det at du ikke vil plugge headsettet i lydkortet er vel litt teit vil jeg si, seff så er det ikke like god lyd i headset som i høytalere, men headset er ikke drålig til å høre på musikk med heller.

 

Værtfall sånn som jeg gjorde var at jeg fikk meg et logitech 5.1 system brukt det en stund men syns det var for mye tull etter som jeg begynte å spille mye FPS spill og da skjønnte jeg at headset med mic er tingen og når jeg gikk til innkjøp av mitt første headset med mic(det var thrust 410 bass, et headset jeg IKKE var fornøyd med) da brukte jeg en sånn mediahub som han chirster her snakka om, men etter som jeg begynte å bruke headsetet mer og mer og høytalerene mindre og mindre så ble høytalerene til slutt plassert i skapet mitt og der har dem vært en stund nå.

Og jeg har hatt 3 headset med mic i 2004 det er først thrusten så fikk jeg et koss headset som jeg greide å ødlegge etter en dag med bruk, så gikk jeg å bytta den med PC 150 og etter jeg fikk det headsetet har jeg aldri angra på at jeg satt vekk høytalerene.

 

Er kansje noen settninger her eller skrivefeil som er vansklig å skjønne, men orker ikke å lese igjennom å finne de feila nå.

 

Jeg håper værtfall at dette inlegget hjelper deg litt :)

 

Edit: For å si det sånn, det er ingen ting som slår headset med mic i FPS spill etter min mening, og det er veldig få headset og gode headset som bruker usb portene, så vis du spiller mye så ville jeg behold PC 150 tatt ut høytalerene og bytta dem ut med det headsetet, det er verdt, værtfall når det gjelder spilling, og får du besøk av kamerater eller noe så bare bytter du igjen, tar ikke så lang tid å gå bak å bytte om på det.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Til informasjon: en kompis av meg er stolt eier av Plantronics DSP-500. Det er et veldig bra headset, men pga usb'en så klikker det hver gang jeg er nede hos han og drar den ut når han spiller pcw (14tiss fakter, jeg vet :blush: ). Da er han nødt til å starte cs på nytt for at cs-lyden skal funke, men ventrilo funker like greit. Godt mulig at du ikke spiller cs, men dettte var for å illustrere enkelte bugs som kan oppstå med usb-headset. Selv har jeg Plantronics Audio 90 og er veldig fornøyd med det...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
har selv Sannheiser PC150 og har aldri vært borti bedre headtset med mic før, så hvorfor du ble skuffet over de vet jeg ikke.

Ble skuffet fordi jeg spurte om det var med USB på Elkjøp..... Lyden er/var jeg meget godt fornøyd med.

Samtidig så fikk jeg ikke mic. til å funke med Teamspeak. :no:

 

Har nå sittet og plundret/bannet etc.... :whistle:

Som jeg innledningsvis sa..... Mulig jeg er litt "blond"... Det stemte ganske bra :w00t:

 

Slik at nå funker alt som det skal. Og jeg er meget godt fornøyd.

Hadde "glemt" forskjellige settinger på teamspeaken. Er derfor ikke mic. funket :thumbup:

 

Takk for innspill/svar etc...

Kan anbefale Sennheiser PC150 også til andre. Selv om jeg bare har brukt dem i 4-5timer..... :whistle:

Lenke til kommentar
har selv Sannheiser PC150 og har aldri vært borti bedre headtset med mic før, så hvorfor du ble skuffet over de vet jeg ikke.

Ble skuffet fordi jeg spurte om det var med USB på Elkjøp..... Lyden er/var jeg meget godt fornøyd med.

Samtidig så fikk jeg ikke mic. til å funke med Teamspeak. :no:

 

Har nå sittet og plundret/bannet etc.... :whistle:

Som jeg innledningsvis sa..... Mulig jeg er litt "blond"... Det stemte ganske bra :w00t:

 

Slik at nå funker alt som det skal. Og jeg er meget godt fornøyd.

Hadde "glemt" forskjellige settinger på teamspeaken. Er derfor ikke mic. funket :thumbup:

 

Takk for innspill/svar etc...

Kan anbefale Sennheiser PC150 også til andre. Selv om jeg bare har brukt dem i 4-5timer..... :whistle:

LOL :lol::laugh::tease::thumbs::thumbs::thumbs:

 

 

Shorty

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen, takk for innspill så langt.

Jeg har nå gått til det skrittet å levere inn Sennheiser PC150 av den årsak at det satt for trangt på det tjukke hue mitt *latter*

Bruker briller og øret kom i klem mellom puta og stanga på brillen. Lydmessig sp er det et meget godt headsett som jeg anbefaler på det sterkeste til andre.

 

Må nå se meg om etter et nytt headsett :hmm:

Tenker på litt på Beyerdynamic DT234

 

Er det noen her som har praktisk erfaring med dette headsettet ?

Gi meg gjerne en oppdattering på/av synspunkter om dette fra Beyerdynamic....

 

Er ikke ute etter noe "billig" sett, skal være kvalitet. Slik som Beyerdynamic, Sennheiser osv.... Koss er ikke aktuellt, fordi jeg ikke liker løsningen med feste av mic'en, ser direkte dårlig ut. Det har vel også blitt kommentert av andre i forskjellige forum, tester etc...

 

Noen som vil bidra :yes:

Lenke til kommentar

jeg har dt234, er veldig fornøyd med dem.

har brukt sennheiser pc150 endel oss en beskjent og jeg liker lyden i dt234 mye bedre.

synes dt234 er bedre på flere punkter, (de er vertfall knall til musikk, merker ikke så mye )forskjell i spill). det er bedre bass (ikke plagsom koss bass, men god å fylldig bass) og en fin og "riktig" mellomtone etter min mening. synes også de er mer behaglig å ha på hodet. (puter i velur :love: )

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...