ggp Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har ordnet hele upload scripte på egen hånd Men jeg har fått 1 problem ! Når jeg har uploadet texten så går alt fint, men selve boxen der texten ligger er det litt krøll ... Upload her Her kommer texten Når du går inn på Her kommer texten kan du se at det er masse bokstaver slik som dette: {\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1033{\fonttbl{\f0\fswiss\fcharset0 Arial;}} \viewkind4\uc1\pard\f0\fs20\par } - Hvordan fjerner jeg dette ? - news.rtf innholder ikke dette Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Få se litt mer av kildekoden din da, jeg forstår ikke helt dette. Du prøver å uploade til en fil som heter news.rtf som ikke har skriverettigheter. Hva er det du skal uploade? Gi litt mer forklaring. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 litt bedre beskrivelse av hva scriptet skal gjøre hadde vært fint, men eg kaster meg ut i det alikevel 1. den "paste box" inneholder kilden til en RTF fil, men det viste du sikkert ettersom du prøver å skrive til news.rtf. For å kunne vise RTF må den tolkes, eller konverteres. Mange gode eksempler på dette på google. 2. "The file news.rtf is not writable" får eg opp når eg prøver å skrive inn tekst for så å gå videre. Dersom scriptet skal kunne skrive til denne filen må den være skrivbar. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Nå får dere ikke se scripte mitt Endret 25. november 2004 av ggp Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Prøv å endre fila fra news.rtf til news.txt Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Sånn, da er den news.txt Edit: Kanskje jeg skal rense .txt fila ? Endret 25. november 2004 av ggp Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hadde vel ikke vært en dum ide nei.. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Vel dette var ganske rart, da jeg opnet .txt fila var den TOM ! De ligger vel ikke oppi noe cookies ? Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Vel dette var ganske rart, da jeg opnet .txt fila var den TOM ! De ligger vel ikke oppi noe cookies ? Har du husket å endre i upload skriptet ditt da så den laster til news.txt og ikke til news.rtf? Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Ja, jeg er endret det. Men viss du tar en titt på Text filen, så ser du den er tom Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 mistenker at innholdet ikke ble erstattet i det hele tatt, eller lagt til for den del. se i kilden til selve filen, dersom det står det samme der som i "Paste Box" så har det ikke blitt skrevet noe til filen. grunnen til at det ser slik ut nå er pga du har opprettet en RTF fil i windows, og basert på en mal, får du utgangspunktet som du sitter med nå. hadde scriptet ditt fungert, ville malen blitt overskrevet med teksten i boksen, og bare dette hadde blitt vist i "Paste Box"... håper dette hjelper... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Ja, jeg er endret det. Men viss du tar en titt på Text filen, så ser du den er tom den er ikke tom. den inneholder det samme som "Paste Box". grunnen til at du ser den som tom, er pga du bruker et program som WordPad/Word. dette er programmer som automatisk tolker text-fila som et rtf dokument. og sett fra RTF-dokumentet's side, er den tom. men selve filen inneholder fortsatt en del formateringer, som du kan se i "Paste Box" eller ved å bruke notisblokk. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Jo, nå skal jeg se.. Opne den i notisblock Endret 25. november 2004 av ggp Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hadde scriptet ditt fungert, ville malen blitt overskrevet med teksten i boksen,og bare dette hadde blitt vist i "Paste Box"... Feil, skriptet åpner filen med append attributten, så den vil kun legge til tekst fortløpende på slutten av filen. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Sånn, nå har jeg rensket den Skal se om det virker Lenke til kommentar
ggp Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Jippi, nå kan dere se at den er tom Tusen millioner takk for hjelpen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) edit: too late Endret 25. november 2004 av nomore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå