Mr_Tiger Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har lag denne i mysql, det skal bli en gjestebok : +------------+--------------+------+-----+---------------------+----------------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +------------+--------------+------+-----+---------------------+----------------+ | id | int(11) | | PRI | 0 | auto_increment | | tid | datetime | | | 0000-00-00 00:00:00 | | | navn | varchar(50) | | | | | | mail | varchar(50) | YES | | NULL | | | hjemmeside | varchar(100) | YES | | NULL | | | innlegg | text | | | NULL | | +------------+--------------+------+-----+---------------------+----------------+ 6 rows in set (0.00 sec) Nå må jeg lage et html dok. f.eks noe som dette. se vedlegg gjestebok Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få det til å spille sammen med mysql? skal jeg lagre det i html eller php? lagret den i htm, da får jeg opp en side med gjesteboka i explorer, hvis fyller in noe der og trykker på send får jeg bare opp en feilmelding og mysql registerer ingenting. prøver dette nå kun på mitt netverk. Hva skal til for å få html kodene til å virke mot mysql Hvor skal jeg lagre gjestebok-fila? Hvordan kan jeg komme videre nå. gjestebok.txt Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du må lagre filen som gjestebok.php og ikke som gjestebok.html for at den skal utføre php kommandoene. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Du må lagre filen som gjestebok.php og ikke som gjestebok.html for at den skal utføre php kommandoene. Det er greit, men hvor skal jeg lagre/legge denne fila. Den må vel ligge i en spesiell mappe slik at den fungerer sammen med mysql...eller er jeg helt på jordet nå. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 du er helt på jordet. den kan ligge hvor som helst men likevel koble til mysql. den må imidlertid ligge et sted hvor den kan nås av brukere som går inn på din webserver. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Dette blir akkurat som den siden du er inne på akkurat nå. Du ser at vi bruker et php-fil som heter index.php. Som angitt i koden til den kobler den seg til databasen, og henter ut tråden med id 333344. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå