Juke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Sitat fra artikkelen: Bare batteriet veier alene omtrent like mye som andre mus. Hvor mye veier egentlig batteriet, har dere veid det i forbindelse med testen eller noe sånt? Dersom batteriet virkelig veier 90 gram (eller evt enda mer?), vil jeg si resten av musen er mistenkelig lett (maks 80 gram er LITE for en så diger mus). I såfall blir det spennende å se hvor mye den første ledningsbaserte lasermusen fra logitech vil veie for å si det sånn. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 I musene med ledning er det ofta ei blyvekt for at dei skal følast meir som kvalitetsprodukt. Heldigvis går det ann å ta dei ut. Iallfall i Logitech sine mus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) ingenting slår mx700 i trådløs klassen uansett. (t.t) Endret 28. november 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 I musene med ledning er det ofta ei blyvekt for at dei skal følast meir som kvalitetsprodukt. Heldigvis går det ann å ta dei ut. Iallfall i Logitech sine mus. Joda, men min Logitech Dual Optical veide fortsatt rundt 100 gram i følge min papirvekt etter at jeg hadde fjernet blyloddet en gang i tiden, så det er fortsatt et stykke ned til 80 gram sånn sett. Jeg trodde bare ikke at batteriet ville være såpass tungt som 90 gram i MX1000. Jeg er derfor nysgjerrig på om det faktisk er tilfelle, eller om artikkelforfatter her har gjort en antakelse. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Jeg har dessverre ingen vekt, så det er en "omtrentlig" måling etter å ha sammenlignet det med vekten på Diamondback. Endret 28. november 2004 av cairn Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har dessverre ingen vekt, så det er en "omtrentlig" måling etter å ha sammenlignet det med vekten på Diamondback. Men hvordan gjorde dere det? Tok dere ut batteriet og sammenliknet vekten på det mot Diamondbacken, eller konkluderte dere bare med at batteriet må veie dobbelt så mye fordi MX1000 i sin helhet veier nesten dobbelt så mye som Diamondback? Hvis dere brukte sistnevnte metode, vil jeg si den er ganske unøyaktig med tanke på at vi snakker om to vidt forskjellige mus både med tanke på fysisk form og teknologi. Kan i såfall godt hende batteriet bare veier 30 gram for den saks skyld. Dette er jo ingen stor sak uansett, jeg ble bare litt nysgjerrig. Jeg er forøvrig veldig glad for at dere skrev denne omtalen ut fra en spillers synspunkt, for nå er jeg enda mer sikker på at jeg valgte riktig ut fra mine behov når jeg kjøpte Diamondback og ikke MX1000. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Jeg skal få ordnet en nøyaktig vekt på batteriet! *edit: Har veid batteriet på to vekter som brukes som postvekter. Den ene viste 50 gram, og den andre vippet mellom 49 og 50 gram. Artikkelen er oppdatert med informasjonen.* Endret 28. november 2004 av cairn Lenke til kommentar
McMental Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Det er helt ufattelig hvor mange usaklige kommentarer denne threaden har generert. Har hatt MX1000 et par dager nå, og er SVÆRT fornøyd. Når det er sagt må jeg si at jeg er i prinsippet enig med den nyeste testen Til Cairnz. Scoren er litt i laveste laget men det er en annen sak- Dette er uten tvil den beste trådløse musen til gaming noensinne- mx700/900/intellimouse kan ikke måle seg... ikke litt engang. Personlig liker jeg mus med litt vekt, men det må ikke bli for meget- da jeg bruker fingertippene mye når jeg bruker mus. Denne er ikke den letteste trådløse jeg har hatt- men det er ikke langt unna (letteste er logotech wingman cordless 4-knappers, med kule) Har hatt den tvilsomme ære å prøve Diamond back- Den svært avlange formen passa ikke for meg i det hele tatt, men den var utrolig presis og responsiv (likte boomslangen i sin tid, men denne utformingen ga meg ingenting- snarere tvert imot) Den irriterende tendensen mx'en har til å slå seg av når du løfter den fra matta er ikke merkbar i de fleste spill.. men jeg la merke til den i HL2. Dette er en sak som er implementert i musa fordi du ikke skal kunne se inn i laseren- det ironiske er at logitech har lagd laseren så ufarlig som overhodet mulig at dette i utgangspunktet ikke skulle være noe problem- Men jeg antar at vi kan takke Amerikanerenes uafttelige vilje til å la enhver idiot få medhold i alle søksmål mot store selskaper- uansett hvor tåpelig søksmålet er. Menmen, I warcraft3, bloodlines og Planetside la jeg ikke merke til det i det hele tatt. Angående delay- det er ganske enkelt ikke merkbart- de som påstår noe annet, har feil med musa/driverne. Eller så har de det fra tanta til postmannen til naboen til Lærern sin- og har ikke musa selv... og da MÅ det være sant-ikke sant? hvis en ekstra plugg i kontakten er det som skal til for å slippe å rase byen rundt klokka 4 om natta fordi jeg er tom for batteri er det som må til (og dette er en trådløs mus- usb-portladning er treeegt) så tilgir jeg denne minusen glatt. Jeg er en gamer.. jeg spiller til tider MYE. Og jeg akter ikke å bytte ut denne musa- den funker perfekt for meg. Men les omtalen til Cairnz nøye før du kjøper den... Beklager den lange posten- men dette er hva jeg mener om musa.. *edit: denne musa har de beste primær musknappene ever!! Endret 28. november 2004 av McMental Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hva er det dere "gamere" er så utrolig kresen på da?, alle high-end mus er glimerende til uansett hva de brukes til, bare man venner seg til den. Gamere, haha , dere innbiller vel at dere treffer personer i FPS spill bedre dersom dere har mer presis mus. Jaja noen vet å verdsette det viktige tydeligvis Så du tror at gamere egentlig ikke vet noe om hva de gjør, og at du har bedre greier på det enn dem? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Hva er det dere "gamere" er så utrolig kresen på da?, alle high-end mus er glimerende til uansett hva de brukes til, bare man venner seg til den. Gamere, haha , dere innbiller vel at dere treffer personer i FPS spill bedre dersom dere har mer presis mus. Jaja noen vet å verdsette det viktige tydeligvis Så du tror at gamere egentlig ikke vet noe om hva de gjør, og at du har bedre greier på det enn dem? Tror ikke det er det han mener. Jeg er forøvrig meget enig. Det ER sant at dette med "verdens beste mus" er helt teit. Datamus må være en av verdens største smakssaker. Det finnes ikke èn bra mus for alle. Noen liker èn mus, andre liker en annen. Uansett hvilken mus du bruker, blir du egentlig ikke bedre. Det kan finnes dårlige mus som er ekle å bruke, men med tid kan et menneske venne seg til de utroligste ting (dere aner ikke hvor mange forskjellige mus jeg har prøvd!). Alt handler om smak. Jeg hadde Razer en god stund. Likte den aldri (og driveren var noe herk), så etter en stund fikk jeg solgt den (til en god pris, 400kr). Selv bruker jeg MX1000, og det eneste problemet jeg noen gang har hatt, er den gangen da jeg kom hjem fra et LAN, og musa ikke ville lade seg opp. Jeg satte den i laderen, og måleren begynte å bevege på seg ei lita stund. Så sluttet den å bevege seg, og musa ble egentlig ikke ladet opp. Etter mange dager ble musa tom, og jeg måtte finne ei anna mus (MX510-musa til fattern, fin mus, men jeg liker MX1000 bedre). Denne bruker jeg i noen dager, helt til jeg en vakker dag støvsuget på rommet mitt. Og hva finner jeg, blant alle de andre PC-ledningene som ligger halvveis trykt under senga mi? Jeg finner den EGENTLIGE lader-ledningen til MX1000-laderen min! Det viste seg at da jeg kom hjem fra LANet, hadde jeg tatt lader-ledninga til min gamle Nokia telefon (som på mirakuløst vis passet i laderen!). Og slik var mysteriet løst, og musa mi lever enda i beste velgående. BTW: MX1000 må være den første musa jeg likte fra første stund, selv om at det må merkes at jeg måtte begynne å venne meg til high-sense, da MX1000 ikke "støtter" dette (de som har MX1000 vet hva jeg snakker om). Endret 23. juni 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 synes MX1000 er helt stoor! den er presis og slipper den dumme kabelen... overalt sier gamere at kabel er best .. hvorfor? prøv og dra mx1000 over matten lynkjapp.. den henger med som en ost.. helt nøyaktig.. forstår meg ikke på de som klager egentlig på trådløs... greit.. en optisk mus som pappa hadde en stund siden hang etter DELUXE.. da fårstår jeg det.. men ikke med MX1000, da den er helt presis.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Mycket enig med deg der, Magnus. MX1000 skiller seg utrolig mye fra andre mus. Dens presisjon er helt vill, designet er genialt (innrøm det eller ei, denne musa MÅ jo ha det beste grepet av alle?), og det er absolutt ikke noe som helst delay. Det eneste problemet jeg synes MX1000 har (ikke et problem for meg, men evt. for noen andre), er at den ikke "støtter" low-sense (eller tar jeg feil?). Når man flytter musa bortover med low-sense, løfter den opp og flytter den tilbake (slik som man gjør når man spiller med low-sense), vil den liksom "stoppe opp". Dette har med at det er ei lasermus, og ikke optisk. Men igjen, dette problemet gjelder bare for noen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Sier meg enig me de over her, en bedre mus å holle i skal ihvertfall eg lete lenge etter.Den sitter som støpt og svikter meg aldri spill etc.Prøvde å holde en razer her om dagen,likte den ikkje, blei litt for statisk. Men dette er subjektivt Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 prøv og dra mx1000 over matten lynkjapp.. den henger med som en ost.. Har du prøvd å dra ein ost over ei matta? =P Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 prøv og dra mx1000 over matten lynkjapp.. den henger med som en ost.. Har du prøvd å dra ein ost over ei matta? =P Dagens :!: Men nå er det tidlig på dagen da Lenke til kommentar
engholm Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Trådløst duger rett og slett ikke til gaming....Også så plagsomt når du må enevende huset ditt etter batterier når de gamle har gått. 3186393[/snapback] da har du driti på draget... ettersom om MX1000 har innebygd oppladbart batteri... å d batterie e absolutt ikke til å klage på... For d e BRA! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har hatt denne musen i drøyt et halvt år nå (Logitech MX 1000 Laser). I det siste har det virket som den må lades opp hyppigere, noe som vel tyder på at batteriet begynner å skrante? Noen som har peiling på hvor lenge batteriet er ment å vare ved ca gjennomsnitt vanlig bruk? Ringte nettopp supporten deres, og de visste ikke Det eneste de kunne si, var at de mente den skulle vare lenger enn et år, men sa også at det ikke var mulig å skifte batteri på denne musen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har hatt min i ca 1,5år nå, og batteriet er ikke blitt merkbart dårligere. Holder fortsatt i ett par uker før den må innom laderen. Og bruker vel maskinen 2-3 timer pr dag i snitt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har hatt min i ca 1,5år nå, og batteriet er ikke blitt merkbart dårligere. Holder fortsatt i ett par uker før den må innom laderen. Og bruker vel maskinen 2-3 timer pr dag i snitt vil jeg tro. 6811456[/snapback] Et par uker..uten å sette den i ladestasjonen..?? Nei det kan vel neppe være samme mus vi snakker om da, om jeg har glemt sette den i stasjonen en natt, tar det ikke lenge før det går ned til to og et grønt lys. Bruker vel ikke særlig mer enn deg heller vil jeg tro Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Har MX1000 lasermus jeg. Den går fort ned til to grønne prikker, men blir der leeeenge. Og den holder som regel i 2-3 timer etter at man får beskjed om at batterinivået er lavt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg