int20h Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Full fart for Blu-ray i 2005 Blu-ray-disker kommer gradvis til å få større inntreden i DVD-markedet til neste år. HP har nå bekreftet at de vil lansere flere slike produkter til neste år. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 BD-RE kan skrives på nytt (RW). Kunne de ikke bare kalt det for BD-RW da? Hva står RE for? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 BD-RE kan skrives på nytt (RW). Kunne de ikke bare kalt det for BD-RW da? Hva står RE for? RE er rewritable kanskje, og R er ritable , neida, tipper R står for recordable, re er kanskje recordable enhanced? AtW Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 blir bra når man kan begynne og kjøpe filmer på disse platene , og eventuelt brenne sine egene "hjemme" filmer ,blir plas til mange filmer da Lenke til kommentar
magnekje Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 BD-RE kan skrives på nytt (RW). Kunne de ikke bare kalt det for BD-RW da? Hva står RE for? RE er rewritable kanskje, og R er ritable , neida, tipper R står for recordable, re er kanskje recordable enhanced? AtW RE står for REwritable og R for Recorable ja, kanskje litt merkelig å ikke benytte RW, men dem har vel sine grunner... Jeg skal i hvert fall ha noe sånt, ettersom jeg ikke gidder å kjøpe dvd brenner. Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 RE må vel stå for Recordable / Erasable ?! (Skrivbar, slettbar) Det virker for meg mer fornuftig... forøvrig har jeg litt vanskeligheter med å forstå dette avsnittet: DVD Forum har også godkjent en konkurrent til Blu-ray, nemlig HD-DVD. Toshiba og NEC er de største pådriverne for HD-DVD. Microsoft har også blitt stadig sterkere innvolvert og skal ha sagt at "Longhorn" kun vil støtte HD-DVD, selv om dette trolig ikke stemmer ettersom man kun trenger drivere. Menes det at man kun trenger drivere for å støtte maskinvaren? Hva hvis windows bestemmer seg for å ikke godkjenne noen drivere til Blu-Ray da? hm... ble litt forvirret her.. Noen som kjenner til kapasiteten på de skrivbare platene? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 En evt. driversertifisering vil de kanskje holde igjen på, men jeg vil tro at det er godt mulig å installere usertifiserede drivere, så det vil nok ikke være et problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ahh godt å høre! gleder meg allerede. kanskje jeg endelig kan få brent ut alle hdtv filmene :=) Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 RE må vel stå for Recordable / Erasable ?! (Skrivbar, slettbar) Det virker for meg mer fornuftig... forøvrig har jeg litt vanskeligheter med å forstå dette avsnittet: DVD Forum har også godkjent en konkurrent til Blu-ray, nemlig HD-DVD. Toshiba og NEC er de største pådriverne for HD-DVD. Microsoft har også blitt stadig sterkere innvolvert og skal ha sagt at "Longhorn" kun vil støtte HD-DVD, selv om dette trolig ikke stemmer ettersom man kun trenger drivere. Menes det at man kun trenger drivere for å støtte maskinvaren? Hva hvis windows bestemmer seg for å ikke godkjenne noen drivere til Blu-Ray da? hm... ble litt forvirret her.. Noen som kjenner til kapasiteten på de skrivbare platene? Hvis ikke Microsoft samarbeider så sterkt med DRM-teknologi at enhetene blir utestengt på noe vis. Sikkert bare en tullete spekulasjon fra min side. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå