Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nummen tommel ved bruk av mus

Foxtrot

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time hos legen min, så er det sagt.

Jeg har hatt et problem med høyre tommelen min et par uker nå. Etter litt musebruk blir tommelen min nummen og får en prikkende følelse i den. Jeg har lest litt på nettet om dette problemet. Det virker som at dette kan være det som kalles "carpal tunnel syndrome" (CTS).

Doktor online beskriver Carpal tunnel syndrome her

Jeg fant et produkt som skal kunne hjelpe:

http://www.imakproducts.com/information/ARSTechnica.htm

Er det flere her på forumet som har opplevd dette med nummen tommel og/ eller numne fingre?

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EY! Ikke vis slike linker til meg! *hypokonder* :p

hehehe. Jeg tok den. :D

Saken hadde vært biff hvis bare tommelproblemet var innbildning, men desverre saken er ikke slik. Jeg er en smule engstelig. :cry:

Resultatet blir vel å bruke musa på venstre hånd. Snakk om et tillvendingsproblem i starten. :ermm::D

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Jeg har hatt et problem med høyre tommelen min et par uker nå. Etter litt musebruk blir tommelen min nummen og får en prikkende følelse i den. Jeg har lest litt på nettet om dette problemet. Det virker som at dette kan være det som kalles "carpal tunnel syndrome" (CTS).

Er det flere her på forumet som har opplevd dette med nummen tommel og/ eller numne fingre?

Har problemer med pekefinger og langefinger. Det ble så gale at jeg har kuttet ut spill helt. Kommer tilbake hvis jeg bruker musen mye. Produkter som skal hjelpe er egentlig å kaste bort pengene. Husk at du kurer ikke en lidelse ved å angripe symptomene, men å angripe lidelsen selv; dvs. Slutt med bevegelsene som gir deg smertene i tommelen.

Lenke til kommentar

Har problemer med pekefinger og langefinger. Det ble så gale at jeg har kuttet ut spill helt. Kommer tilbake hvis jeg bruker musen mye. Produkter som skal hjelpe er egentlig å kaste bort pengene. Husk at du kurer ikke en lidelse ved å angripe symptomene, men å angripe lidelsen selv; dvs. Slutt med bevegelsene som gir deg smertene i tommelen.

Har du vært hos lege og fått noen diagnose på problemet med fingrene dine?

Det som er rart her er at jeg ikke anstrenger høyrehånden ved tastatur eller ved bruk av mus. Jeg hviler alltid håndleddet når jeg bruker mus og tastatur. Jeg har heller ikke spilt det siste året. På onsdag får jeg vite hva dette er, da har jeg time hos legen.

Kanskje musa har feil form og vinkel i forhold til hånden og da også håndleddet. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...