dejanV Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har en Billion BIPAC-640 AE router med innebygd 10/100 Mbit switch,og jeg sliter stort med å få de 2 pcene til å kommunisere med hverandre.Problemet er det at de simpelthen ikke finner hverandre,jeg har gjort alt som står i de 1000vis av guidene på nettet,fjernet brannmur,konfigurert routeren (til Telenors oppsett),lagd egne datamaskinnavn i arbeidsgruppen,osv.Jeg har også prøvd 3 andre routere hos noen kamerater og det lyktes heller ikke...Alle de andre pcene på LANet får kontakt,men mine blir utestengte... Jeg har til og emd leid inn profesjonell hjelp til å se på oppsettet,han kllarte heller ikke finne ut av det,det eneste han sa var formatering,men det funket heller ikke.Så jeg prøver en gang til: FINNES DET NOEN INNSTILLINGER SOM ER GODT SKJULTE? (har win xp pro) Lenke til kommentar
tonrein Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Jeg har en Router SMC7004ABR Jeg har satt opp en FTP Server med BulletProof FTP Server og har opprettet et gratis Sub Domene og bruker et DynDNS Program Men problemet mitt er at jeg ikke får tilgang utenfra på Internett til FTP Serveren kun nettverket internt men hvis jeg kobler utenom Router og direkte på ADSL Modem så får de tilgang utenfra (fra internett), så det er tydelig at det er i Router problemet mitt ligger... --------------- Jeg var inne på en FAQ side og leste om flere som hadde samme problem og noen av svarene de fikk var: Har du satt opp portforwarding i routeren din? Du må gjøre slik at alle forespørsler til routeren på port 80 blir videresendt til 192.168.1.?? portforwarding ja...?, Jeg har vært inn på NAT-instillingene ... Der har jeg skrevet inn fra port 79-81 og til ip`en: 192.168.1.??! Men ikke faen om det funker..! --------------- Dette var noen av svarene, tydelig at enkelte kan bli litt irritert!! Men hvordan gjør man dette ???!! Kan noen der ute som har gjort dette på en SMC Router av samme type som mitt sende meg en trinn for trinn med bilde utklipp av setup for hvordan dette skal gjøres... All hjelp mottas med stooor takk! Min IP Adresse med og uten Router Med Router IP: 82.164.20.1?? Uten Router IP: 82.164.16.2?? (Utenom Router direkte koblet til Modem) På forhånd takk! Endret 10. mai 2005 av tonrein Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har en Router SMC7004ABR Dere kan jo se om dere finner routerene deres her: http://www.portforward.com/routers.htm Lenke til kommentar
tonrein Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Switch løste dette problemet kobler du på en switch mellom modem og router så løser du dette problemet og slipper å portforwarde din router,og vis du har flere pc i internt nettverk så kobler du den PC som er satt opp som FTP Server på følgende måte du må ha 2 nettverkskort i den PC som står som FTP Server se bilde under Endret 13. mai 2005 av tonrein Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 så, hvis man skal ha 3 pc'er med hver sin egen ip (bruke switch) og i tillegg skal ha lan, så trenger man både switch og router? Lenke til kommentar
tonrein Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Dette eksempel er hvis du har Router fra før og for å slippe å portforwarde routeren, så har jeg satt inn en switch. Det er ikke alle routere som er like lett å ta en portforwarding på, blant annet noe klønete oppsett i routeren og ikke like lett å forstå på alle særlig eldre routere... Så dette eksempel som vist ovenfor er for de som gjerne vil slippe å gjøre en portforwarding av sin router. Ved å sette inn en switch kan du bare la router stå som den er uten å gjøre noen endringer på den i det hele tatt og ved å sette inn et ekstra nettverkskort i den PC som står som FTP Server så er det kun for å få tilgang til de øvrige pc i nettverket via routeren... Endret 11. mai 2005 av tonrein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå