Gå til innhold

VIA KT333

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Epox 8k3a er mest overklokkingsvennlig og er blandt de raskeste (sørg for å få rev. 1.1 eller 1.2 siden de har 6 kanalers lyd og er mer stabilt og problemfritt enn 1.0). VCore går helt opp til 2.2V og Ram helt opp til 3.2V, max 15x multiplier. Leser den innebygde temperaturdioden i Athlon XP og har derfor mer nøyaktig temperaturavlesning og kan redde CPUen dersom kjølevifta svikter.

Abit KX7-333 er raskest, men har ingenting innebygd, ikke engang lyd. VCore går "bare" til 1.85V og Ram opp til 2.8V, max 12.5x multiplier.

MSI KT3-Ultra er billig, men har lav ytelse. 6 kanalers lyd. RAID versjonen (Ultra-ARU) har også USB 2.0.

Gigabyte 7VRX har innebygd lyd, nettverkskort og USB 2.0, og ble best i test på Toms Hardware.

Selv skal jeg ha Epox 8k3a, men prøver å finne ut om noen har versjon 1.1 eller 1.2 inne.

Lenke til kommentar

Jeg vet, men sist hadde de bare 1.0 inne. Jeg hadde bestilt og så viste det seg at de var tomme for CPU. Jeg spurte hvilken revisjon de hadde inne, og det var 1.0, og at de skulle få inn flere på Tirsdag (i går), men at de ikke visste hvilken rev. de ville få inn. Jeg avbestilte og ventet. Da de ikke har oppdatert sidene sine ennå, så sendte jeg en mail igår og spurte om de har fått inn nye og i såfall hvilken revisjon. Har ennå ikke fått svar og sidene deres er fremdeles ikke oppdatert (senest oppdatert 22/5)

Lenke til kommentar

Epox 8k3a har har de 4 hullene rundt socket, og jeg regner med at Gigabyte har det også (sjekk testen på Toms Hardware for sikkerhets skyld).

8k3a+ er versjonen med Raid ja.

I tillegg til bedre lyd, så er 1.1 er mer stabilt og bugfritt enn 1.0 (særlig med de nyeste biosene). 1.2 har i tillegg støtte for SPDIF utgang, men er ellers likt 1.1

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ingen ytelsemessig eller stabilitetsmessig forskjell på rev 1.0 1.1 og 1.2. Det einaste forandringa er lydchipen og SPDIF utgang. Var innom amdmb-forumet og sjekka dette. (Har rev 1.0 sjølv) Der står det svart på kvitt. Epox har også svart på den treaden og bekrefter dette.

Etter litt tweaking er systemet mitt 100 stabilt.

Kjøyrer no på 185*9 med ein tb1400.

Epox 8k3a+

Tbird 1400@1666 :grin: (185*9)

512 2700ddr Samsung "

Gainw.gf3 239@550

Thermalright AX-7

[ Denne Melding var redigert av: galdurah på 2002-06-16 12:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 14:52, kheen skrev:

Toms Hardware hadde nettopp en test på KT 333 Hk.

Selv har jeg et Soltek 75drv5. Husk bare å kjøpe skikkelig ram brikke®.

jeg skal benytte meg av Corsair sin XMS2700 512mb brikke. :smile:

Når det gjelder minne bør du kanskje lese denne testen! Jeg oxo hadde planer om å kjøpe meg Corsair, men etter å ha leste den testen tipper jeg at det blir Samsung...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...