Gå til innhold

de glemte å pakke minnekortet


Anbefalte innlegg

Fikk en pakke fra en av "de store" webshopene i dag, jeg hadde bestilt et digitalt kamera og et minnekort + litt til.

 

Når jeg kommer hjem fra posten finner jeg ut at de har glemt å legge minnekortet oppi pakka, men har tatt seg betalt for det, de hadde kortet på lager så skulle ikke være noen restordre huket også av for samlet levering.

 

Jeg har sendt dem en mail, har ikke fått svar på den (ikke så rart siden det var utenfor vanlig arbeidstid). Jeg unnlater derfor også å nevne navn på butikken. Mennesklige feil kan trossalt skje :)

 

Regner med saken løser seg, og de sender meg et nytt kort i morgen, men lurer litt på om andre her har noen erfaringer med slikt?

 

Uansett hvem har "bevisbyrden" for om kortet var pakket eller ikke hvist det skulle bli problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til kunde behandling i de store web shopene kan jeg ikke si at de er alle bra. Jeg har kommet fram til at jeg ikke skal handle på egen vilje hos norges kansje største data leverandør.

 

Av 2 grunner faktisk.

1. Jeg har fått en elendig kundesupport. Og det tar evigheter og komme fram over telefon vis det er noe som haster. jeg ventet over 25 min. sist jeg ringte dem og jeg fikk ikke svar da ringte jeg salgs avdelingen i stede og fikk svar på et halvt minutt eller noe. Det betyr at de mest sannsynlig hadde folk ledige men de bryr seg ikke om kundesupport. :nei::mad:

 

2. De er ikke behjelplige i det hele tatt ved bestillinger som de burte hatt levert for lenge siden. Fikk en vare over 4 månder etter at den var bestilt her på jobben og når vi endelig fant ut hvem som hadde bestilt den etter 2 dager så nektet denne web shopen og ta tilbake varen og gi oss kredit på det på grunn av en som har sluttet hadde bestilt den og vi trengte den ikke lengre. :nei::mad:

 

Derimot senest i går bestilte jeg ting hos en web shop. Jeg ble overrasket over den gode kundeservicen og hvor seriøst de tok meg. Veldig behjelplige. Jeg syns PSdata i arendal fortjener en god omtale for demes gode kundeservice.

 

Det tok meg under 30 sekunder og få svar på kundesupport klokken halv 3 og under 20 sekunder på salg både halv 3 og kvart over 3. Helt suverent. Er sikker på at de har norges beste kundeservice. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå pratet med en hyggelig person, virket som han ble litt overrasket over at det manglet noe i pakken. Men han sa at dette måtte de skjekke opp med lagret så skulle jeg høre fra dem igjen.

 

Glemte selvfølgelig å spørre hvor lang tid det ville ta....

 

Og ja jeg var så hyggelig at i telefonen.

Lenke til kommentar

Sendte ein gang inn eit hk og cpu til test.

 

hk var defekt, men så sendte dei meg kun hk i retur! og ikkje cpuen min som virka...

 

Det gjikk fint og få den tilbake, det var 1 mail det, men så klarte jo posten og sende prosessorn min til tromsø (bor i sogn og fjordane)

Lenke til kommentar

Fikk det samme svaret i dag når jeg ringte som i går. "Dette må vi skjekke opp mot lagret så får du mest sannsynlig svar i løpet av dagen".

 

Hadde det vært jeg som fikk inn en telefon om at det manglet en vare til hele 144,- hadde jeg beklaget så mye, og sendt av gårde et nytt med en gang.

 

Tenk på hvor lite 144,- egentlig er (enda mindre om du regner innkjøpsprisen). Det er omentrent en times lønn til en av de ansatte. Om de skal skjekke det opp, ringe meg tilbake, så tar det omentrent samme tiden og de må uansett sende meg et nytt kort, altså blir det omentrent dobbelt så dyrt.

 

Til nå har jeg latt være å skrive inn navnet på shopen, dette fordi jeg ikke viil drite ut en butikk pga. menneskligfeil, men nå begynner min tolmodighet å gå mot slutten. Når jeg har pratet med dem neste gang vil jeg gå ut med navnet dems.

Lenke til kommentar

Håper det ordner seg. Dette er skikkelig uflaks for din del. Hvis butikken har en uærlig sjel, så kan han snike unna ting uten at butikken merker det. Selvfølgelig blir det jo merket etter en stund når dette pågår over lengre tid. Men som første kunde som opplever noe sånt, så blir man mistrodd og det føles ikke godt.

 

Skrekkscenarioet er jo at man bestiller en hel pc og at cpu'en til 8000 kroner mangler når den endelig kommer. Hva om butikken ikke tror deg da? Det er kjipt det. Hvordan skal du som kunde kunne bevise at du ikke har fått det du skal? Jeg krysser fingrene og håper i allefall at dette aldri skjer meg.

Lenke til kommentar

Vel jeg kommer ikke til å gi meg, har masse tid jeg :p

 

Vel i alle fall så fant jeg ut at brønøysundsregistret er en fin ting på deres webside (www.brreg.no) kan man søke opp firmaer basert på org. nr.

 

Jeg fant navnet på daglig leder hos firmaet og siden "alle" nå har en e-post filosofi på [email protected] så sendte jeg like godt en e-post til han jeg :)

 

Regner med at daglig leder kan ordne opp i en slik sak kjapt :):cool:

 

 

I alle fall liker jeg ikke at de skal misstro meg :cry:

Lenke til kommentar
[quote] Det betyr at de mest sannsynlig hadde folk ledige men de bryr seg ikke om kundesupport.  [/quote]

Skal *litt* mindre kunskap til å selge deg et produkt (når du ringer inn for å bestille så regner jeg med at du vet hva du skal ha og ikke trenger anbefalinger, er jo slik webshopper stort sett fungerer) enn om du trenger support på et produkt...
Tror ikke det er manglende vilje på å hjelpe deg, men hva foretrekker du? En tomsing som såvidt kan navnet på skjermkortet du har eller en som faktisk har peil? Ofte er det slik at de som sitter på salg kun sitter på salg og kan ikke noe om support.

Når det er sagt så kan det jo være emn ide å bemanne litt mer?? :) :thumbup:
Lenke til kommentar

Hmmm

 

Ble lovet et svar på fredag, fikk inget, så var jeg borte hele helga, og når jeg kom hjem i dag, var det heller ingen e-post fra dem, så gikk jeg gjennom spam filtret mitt og der lå det en ordre bekreftelse, sto ikke hva det var, men når jeg logget inn på websiden så viste det seg at de hadde lagt inn en ordre på et minnnekort :) Som skulle leveres helt gratis :)

 

Kjempe bra at de tok mitt ord for en sannhet :)

 

Så MPX.no innrømmet med andre ord at feilen var dems og sendte meg kortet fraktfritt :)

 

(eller det vil si dem sender det når det kommer på lager).

 

MPX.no viste med andre ord etterhvert den riktige service innstilningen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...