djtesla87 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 har funnet ut at vmware ikke er kompitabelt med Mandrake 10 noen som vet om noen alternativer? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hvis du mener at den ikke finner noen ferdige kernel-moduler som passer, så er det helt vanlig. Bare velg at den skal kompilere dem, tar vel et par sekunder. Men du må selvsagt ha development pakker inne (gcc osv) og sikkert kernel source også. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 http://bochs.sourceforge.net/ http://plex86.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Evt. QEMU, basert på BOCHS, men visstnok raskere. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 hvordan er det man eventuelt kompilerer vmware i mandrake da? har innstalert det med rpm pakka, men finner ikke filene. også er det så lenge siden jeg har kjørt linux at jeg ikke husker hvordan man kompilerer. var noob når jeg kjørte det sist oxo :!: Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 også er det så lenge siden jeg har kjørt linux at jeg ikke husker hvordan man kompilerer. Kompilerings-kommandoer: ./configure, make, make install, evt. ./autogen.sh, ./configure, make, make install for programmer fra CVS. Men husk å les INSTALL filen først. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 mene, d problemet jeg stå ovenfor da er hvor ligger filene mine??? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det må nok du svare oss på. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 kjørte en slik rpm pakke, men borte vekk blei filene Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hva med 'rpm -ql <navn på rpm pakka>' ? Hvis jeg ikke husker galt skal det liste filene den inneholder... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hvordan er det man eventuelt kompilerer vmware i mandrake da? Du skal ikke kompilere hele programmet, det er da heller ikke mulig siden det er et lukket proprietært program. Det er kun et knippe moduler som må kompileres for å passe til din kjerne. Normalt skal det gjøres under installasjonen, men du kan evt kjøre scriptet: vmware-config.pl Modulene må rekompileres hver gang man bytter/oppgraderer kjerne. Se forøvrig posten min lenger opp på siden. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Kort og godt gjør QEMU eller BOCHS livet ditt langt lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå