visualuproar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvordan går jeg fram for å flashe kortet? Hørt at det går an å softmodde det til xt? hjeeelp? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg siterer fra en bruker fra denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=263952&st=760 Brukte denne oppskriften og har nå 16 pipelines og 11800 i 3DMARK03 ******************************************* Du må først flashe til Gigabyte sin bios, da dette er den eneste som pr. i dag fung. 100% når du flasher fra Pro --> XT. Har selv sapphire og har hatt suksess. Her er en guide: 1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS. 2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe 3. Extract exe fila og kopier filene til A: 4. Reboot og boot fra diskett 5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1 6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje 7. Reboot 8. Sjekk nå at du har fått 16 pipelines med ATiTool (finnes her trykk på settings tab, så ser du. For å få alt helt stabilt bør du flashe fra Gigabyte XT PE bios --> ATi orginal XT PE bios. Fremgangsmåten blir da slik: 9. Last ned denne pakken med flashrom og XT PE org. bios. 10. Lag igjen bootdisk som i punkt 1. 11. Kopier innholdet i rar fila til A: 12. reboot til pure dos. 13. kjør kommandoen: flashrom -p -f 0 x800xt.rom -p = flash -f = force flash x800xt.rom = filnavn 14. Reboot igjen, og sjekk ATi Tool for å være sikker på at resultatet er korrekt. 15. Gratulerer, du har nå flashet et x800pro vivo --> x800xt pe med orginal ATi bios!!! ******************************************* Jeg har selv gjort dette og fått suksess. Jeg er ikke ansvarlig for hva som måtte skje med ditt kort. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Huske å sjekke at kortet ditt virkelig tåler x800xt pe biosen... Mitt kommer ikke til å gjøre det, så jeg må nok flashe det til x800xt, men er egentlig fornøyd med det =) Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Husk å kjøre en test på hvor mye clocking kortet tar med 12 pipes, før du utfører en flashing, hvis du ikke bare vil ha 16 pipes men samme clock som i pro da! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Hei:) Skal til å kjøpe meg nytt skjermkort nå å muligens flashe det til X800 XT PE. Hvilket kort støtter dette? Har sett på et ASUS AX800PRO/TVD, kommer det til å tåle det? Endret 25. november 2004 av gsn Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du må ha et x800pro VIVO kort. Det må være VIVO! Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du må ha et x800pro VIVO kort.Det må være VIVO! Sorry, det var noe jeg ungikk å legge til i stad. Det må være vivo, hvis du ikke vil fysisk modde det da, pipsene på rein pro er laserkutta! Vivo er tingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå