Gå til innhold

Striper i CD, GTA henger seg. Hvordan "reparere"?

Anbefalte innlegg

Å nei det store har skjedd, jeg lånte bort GTA SA så dum som jeg var bort til fettern min og han greide det store, pl2 hans gikk rett i gulvet mens han spilte og nå har hele cd fått store stygge riper som får spille til å henge seg helt. Jeg kan ikke spille det lengere, mitt eneste håp her er og kjøpe en cd fikser, cd clean eller hva det heter.

Er det noen spesielle dere kunne anbefale meg til en billig penge som jeg kan bruke, jeg ha ikke råd til og legge ut for en ny GTA.. Det er skikkelig krise.

Ingen spøk skal jeg si dere!

Svar fort, det setter jeg pris på :thumbup:

*Endret topic "GTA Krise! hjelp!" er ikke spesielt beskrivende. Les om bruk av emnefelt*

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tannkrem kan bidra til å tette ripene du har fått. Det finnes spesialmiddler som gjør det samme.

eh? tette ripene? Er ikke hele poenget med tannkrem at man sliper ned et belegg på plata ned på samme nivå som ripene, så hvis de er for dype er det ikke håp. Så vidt jeg vet kan en cd slipes ned hele tre ganger før dne blir totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Tannkrem kan bidra til å tette ripene du har fått. Det finnes spesialmiddler som gjør det samme.

eh? tette ripene? Er ikke hele poenget med tannkrem at man sliper ned et belegg på plata ned på samme nivå som ripene, så hvis de er for dype er det ikke håp. Så vidt jeg vet kan en cd slipes ned hele tre ganger før dne blir totalt ubrukelig.

det er sant som du sier der, og Thomas ja det er sant, så da får jeg bare tørke cd skikkelig før jeg putter den inn i pl2. Men når jeg påfører tannkrem så kan jeg jo ikke sitte og "slipe" den ned. Da er jeg rett for og ødelegge den, men skal teste zalo trikset nå. håper det går... og by the way ripene er ikke så dype, nok til å kjøre laseren til pl2 av veien...

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for å bruke tannkrem-trikset. Brukte det selv da mitt gamle Tekken Tag ble ødelagt. Platen så helt forferdelig ut etterpå, men funket som bare juling ;)

Litt tannkrem og bittelitt vann. Så gnir du til platen er matt over det hele (slik at du ikke kan se ripene, bare mattheten).

Edit: ser det settet du linker til, det er jo like dyrt som spillet! Ville prøvd tannkrem først.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

det er sant som du sier der, og Thomas ja det er sant, så da får jeg bare tørke cd skikkelig før jeg putter den inn i pl2. Men når jeg påfører tannkrem så kan jeg jo ikke sitte og "slipe" den ned. Da er jeg rett for og ødelegge den, men skal teste zalo trikset nå. håper det går... og by the way ripene er ikke så dype, nok til å kjøre laseren til pl2 av veien...

Jeg vil bare legge til en liten sak, hvis det å bruke tannkrem skal føre til at du tetter ripene, hvordan i allverdens grønneste juletre skal da ps2'en klare å lese fra cd'n?

Det er jo håløst å få til når det er masse tannkrem som har tettet de ripene du hadde på cd'n. Jeg er nå sikker i min sak, tannkrem brukes for å slipe ned cd'n til samme lag som ripen er.

Lenke til kommentar
Ikke vær redd for å bruke tannkrem-trikset. Brukte det selv da mitt gamle Tekken Tag ble ødelagt. Platen så helt forferdelig ut etterpå, men funket som bare juling ;)

Litt tannkrem og bittelitt vann. Så gnir du til platen er matt over det hele (slik at du ikke kan se ripene, bare mattheten).

Edit: ser det settet du linker til, det er jo like dyrt som spillet! Ville prøvd tannkrem først.

Helt enig!

Det settet er like dyrt som spillet, så du burde nok heller prøve å reparere cd'ene. Eventuelt kreve penger av den som ødela cd'n ;)

Lenke til kommentar

Helt enig!

Det settet er like dyrt som spillet, så du burde nok heller prøve å reparere cd'ene. Eventuelt kreve penger av den som ødela cd'n ;)

hehe.. skulle ønske jeg kunne.. men vi er skuls nå på en måte, jeg har greid og gjort det med hans spill en gang i tiden.. Så å få penger der er ikke mulig :no: hehe

Lenke til kommentar

Kommer an på hvilken tannkrem!

Noen tannkremer kan gjøre CD'en om til sirup, og den er plutselig ikke verd noen ting.

En kompis av meg skulle bruke en type tannkrem en gang. Joda, Max Payne funka som faen det...som frisbee...

EDIT:

ok, sier du det. ja det er vært et forsøk- Tusen takk! Da prøver vi igjen

det kan være mulig djevelen. Jeg veit ikke, men merka nå etter zalo testen at pl 2 ikke greide og lese cd, loadinga fuska hele tiden.. hmm...

Hvordan i huleste kan du si PL2??? Hvor kommer L'en inn i bildet? :ermm:

Play Station 2, liksom?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...