Gå til innhold

Ikke bestill hos AlienWare!


Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk ikke enig med ko_dez heller. Om jeg bestiller 9200, så kan det være fordi maskina mi makser ut med 200 w, og dermed kan ting gå galt med et så kraftig skjermkort. Hvis jeg bestiller en bil fra utlandet med 50 hk, så sender de meg en med 150 hk, må jeg betale veldig mye mer i miljøavgifter. Så det så.

 

Konklusjonen må være at om en netshop vil oppgradere produktet så må de kontakte kunden først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OMG! tror de seriøst jeg bestiller en 4.0 fra utlandet?

F43ns asyler!!!

 

Kosta meg 600 kr! 

bestiller jeg her i norge koster det meg ca 400 elns (OMG)

Alienware mottar en bestilling på noe de ikke har igjen flere av, og sender deg en nyere og dyrere vare istedet. Hvorfor du velger å bestille utstyr fra dem har de ikke noe med å legge seg opp i. Hva f43n er du tror en butikk gjør for noe?

 

Om du bestiller er DVD fra play.com som du kan få på tilbud i Norge, tror du de sender deg en mail og forteller at det ikke er noen vits å bestille fra dem?

 

Alienware har definert Norge som et eget salgssted. Det betyr at den norske forbrukerkjøpsloven gjelder. Slutt med den satans sytinga di, som du nå har brukt to tråder på, og returner musa. Herregud, hvor vanskelig er det mulig å gjøre ting bare for å få syte litt ekstra?

kjøps loven gjelder i det landet som innbyggeren beffinner seg i. det vil si at vis du handler over nett så er det faktisk norske lover som gjelder. så sant leverandøren sender det hit.

 

så uansett hva du gjør på nettet og de tar betalt for det så har du forsatt norsk forbruker rett. !

 

 

(selv om norge ikke akkurat spanser en tur til ailienware for ca 40 store for å drive med reportasje da.. :p)

Lenke til kommentar
kjøps loven gjelder i det landet som innbyggeren beffinner seg i. det vil si at vis du handler over nett så er det faktisk norske lover som gjelder. så sant leverandøren sender det hit.

 

så uansett hva du gjør på nettet og de tar betalt for det så har du forsatt norsk forbruker rett. !

Du har sikkert rett. Har ikke noe greie på dette i det hele tatt. Synes bare det høres litt rart ut.

Er det mulig å få en link til noe dokumentasjon?

Lenke til kommentar

Det er veldig fint om websjapper ønsker å gi et dyrere / evt bedre produkt som erstatning hvis de ikke har det opprinnelige produktet tilgjengelig. MEN, det er viktig å kontakte kunden først og komme med tilbudet. Dette kan jo spare både butikk og kunde for tid og penger.

 

Det er uansett ikke noe problem i denne saken, for det er bare å sende produktet tilbake; selv om det er kjipt å bruke tid på det. Håper det ordner seg, lykke til!

 

EDIT: Rettet skrivefeil

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

 

Om du bestiller er DVD fra play.com som du kan få på tilbud i Norge, tror du de sender deg en mail og forteller at det ikke er noen vits å bestille fra dem?

Nei, men de mailer deg og sier i fra vis de ikke har den på lager ( eller at den ikke kommer inn igjen)

 

K4F

Lenke til kommentar
OMG! tror de seriøst jeg bestiller en 4.0 fra utlandet?

F43ns asyler!!!

 

Kosta meg 600 kr! 

bestiller jeg her i norge koster det meg ca 400 elns (OMG)

Alienware mottar en bestilling på noe de ikke har igjen flere av, og sender deg en nyere og dyrere vare istedet. Hvorfor du velger å bestille utstyr fra dem har de ikke noe med å legge seg opp i. Hva f43n er du tror en butikk gjør for noe?

 

Om du bestiller er DVD fra play.com som du kan få på tilbud i Norge, tror du de sender deg en mail og forteller at det ikke er noen vits å bestille fra dem?

 

Alienware har definert Norge som et eget salgssted. Det betyr at den norske forbrukerkjøpsloven gjelder. Slutt med den satans sytinga di, som du nå har brukt to tråder på, og returner musa. Herregud, hvor vanskelig er det mulig å gjøre ting bare for å få syte litt ekstra?

Er egentlig veldig lei at du tar å "beskytter" alienware

 

Jeg har samme problem . sendt dem bilde / photo , snakket med dem veldig mange ganger !

Har sendt dem også bilde venter fremdeles på svar / RMA

 

OG JA HAR SNAKKET MED DEM PÅ TLF !

 

For da svarer dem : SEND OSS DET PÅ MAIL

 

Noe jeg har gjort flere ganger ...så min erfaring med alienware er fremdeles :thumbdown::thumbdown:

 

Og ikke minst dem har ikke den BLÅ ie4 i sitt lagersystem av alle ting

så den eksisterer overhode ikke . det fikk jeg som svar sist jeg ringte

Liker overhode ikke kverulanter som deg som mener at jeg eller trådstarter ikke klarer å forklare problemet på en skikkelig måte .

 

 

 

Vennlig Hilsen

 

En som overhode ikke fornøyd kunde hos ALIENWARE !

 

 

*Venter fremdels på svar fra dem btw*

Endret av AndrewL
Lenke til kommentar
Jeg bestilte nettopp en Blå MS 3.0 fra Alienware... men jeg fikk en Blå MS 4.0. Jeg har vanlig 4.0 nå og jeg hater den!

Er det noen som har tips til meg om hva jeg skal gjøre så si fra... jeg har klaget men ingen svarer.

 

Konklusjon: Ikke bestill hos AlienWare! De mixer ofte opp, (jeg snakka med en dame som snakke Engelsk som et esel)

Heisann! er du intressert i å bytte den Intelli 4 musa i en 3'er da? har en som er i perfekt stand.

Lenke til kommentar
Ah, så det er kun norske webshop som får skryt om de sender en nyere og dyrere vare enn den som bestilles? Andre skal være tankelesere, slik at de ikke bare skal vite at kunden blir misfornøyd av å få en nyere vare, men de skal også vite grunnen til at han bruker nettopp dem  :hrm:

Dersom jeg vil ha en venstrehåndsmus (teoretisk), og ender opp med en dyrere og "bedre" høyrehåndsmus så er det ikke riktig. Dersom jeg bestiller et gammelt radeon 9200, og ender opp med X800 fordi de ikke har mer igjen på lager, så er det helt OK. Forskjellen som du kanskje ikke ser her, er at et raskere skjermkort/raskere CPU/ større harddisk i 99,99% av tilfellene er en god ting, mens en annen mus, et annet tastatur, og en annen musematte er som å bestille en stressless og få en recliner (friends joey og chandler stolene). Kanskje man ikke har plass til, eller sitter godt i en recliner. Kanskje man vil ha mulighet til å flytte rundt på stolen, noe som er vanskelig med en recliner. At den koster mer penger har ikke alltid så mye å si når den ikke er brukelig til mitt formål. Om jeg vil ha en venstrehåndsmus, så skal det være akkurat det, og ikke en råfet høyrehåndsmus. Om jeg vil ha et fett skjermkort, så vil jeg ha det også, men om det bli fetere enn det jeg betaler for er et pluss her.

 

-Ko_deZ-

En venstrehåndsmus og en høyrehåndsmus, som i ditt eksempel, er to helt forskjellige produkter. En IME 3 og en IME 4 er derimot noe man kan kalle tilsvarende produkt. Klarer du å se forskjellen her?

 

En stressless og en recliner er heller ikke to tilsvarende produkt, noe man langtfra trenger å være en møbelekspert for å skjønne. Om jeg f.eks. bestiller en 120GB disk, og får en 250GB vil det ikke nødvendigvis være det samme. Hva om maskinen min ikke kan bruke disken de sender ut istedet?

 

Uansett, Alienware har her prøvd å yte en service til kunden, som tydeligvis ikke er fornøyd. I.o.m at det er forbrukerkjøpsloven (som nevnt flere ganger tidligere) som gjelder, er det faktisk så enkelt som at man returnerer musen. Da løses saken, og man slipper å starte to separate sytetråder om samme sak på HW.no over noe som egentlig ikke burde vært noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
En venstrehåndsmus og en høyrehåndsmus, som i ditt eksempel, er to helt forskjellige produkter. En IME 3 og en IME 4 er derimot noe man kan kalle tilsvarende produkt. Klarer du å se forskjellen her?

 

Du må gjerne mene at 3.0 og 4.0 er tilsvarende produkt, men de er de ikke. De er begge optiske peke-enheter laget av Microsoft, men der slutter likheten. Du sier at man ikke trenger være møbelekspert for å skjønne at recliner og stressless ikke er det samme, vel, man trenger ikke være fps-fantast for å se og ikke minst føle forskjell på 3.0 og 4.0.

 

Da løses saken, og man slipper å starte to separate sytetråder om samme sak på HW.no over noe som egentlig ikke burde vært noe problem i det hele tatt.

 

Rart at du gidder lage et stort problem av det da.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Da løses saken, og man slipper å starte to separate sytetråder om samme sak på HW.no over noe som egentlig ikke burde vært noe problem i det hele tatt.

 

Rart at du gidder lage et stort problem av det da.

Jeg lager ikke noe stort problem av det. Det er ikke jeg som syter over to tråder her på HW.no istedet for å ganske enkelt returnere et produkt jeg ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Da løses saken, og man slipper å starte to separate sytetråder om samme sak på HW.no over noe som egentlig ikke burde vært noe problem i det hele tatt.

 

Rart at du gidder lage et stort problem av det da.

Jeg lager ikke noe stort problem av det. Det er ikke jeg som syter over to tråder her på HW.no istedet for å ganske enkelt returnere et produkt jeg ikke er fornøyd med.

Hva når man har prøvd det ? noe du ikke tar til deg .

Har som sagt flere ganger prøvd dette , få rma , få svar fra dem

Men jeg har tydeligvis fått en vare som overhode ikke selges/eksisterer hos dem !

Har fått dette klart å tydelig fra KUNDESERVICE HOS ALIENWARE !!!

Dem selger IKKE EN BLÅ ie4 mus dem selger KUN standard grå ie4 mus

 

Jeg syter ikke . Jeg har fått en vare som overhode ikke er lik den opprinnelig varen jeg har KJØPT .

Endret av AndrewL
Lenke til kommentar

Da løses saken, og man slipper å starte to separate sytetråder om samme sak på HW.no over noe som egentlig ikke burde vært noe problem i det hele tatt.

 

Rart at du gidder lage et stort problem av det da.

Jeg lager ikke noe stort problem av det. Det er ikke jeg som syter over to tråder her på HW.no istedet for å ganske enkelt returnere et produkt jeg ikke er fornøyd med.

Hva når man har prøvd det ? noe du ikke tar til deg .

Har som sagt flere ganger prøvd dette , få rma , få svar fra dem

Men jeg har tydeligvis fått en vare som overhode ikke selges/eksisterer hos dem !

Har fått dette klart å tydelig fra KUNDESERVICE HOS ALIENWARE !!!

Dem selger IKKE EN BLÅ ie4 mus dem selger KUN standard grå ie4 mus

 

Jeg syter ikke . Jeg har fått en vare som overhode ikke er lik den opprinnelig varen jeg har KJØPT .

Du må da ha en bekreftelse på det du bestilte fra dem? Å sende et bilde av en mus i en annen farge vil ikke bli godtatt av NOEN webshop dersom det er den eneste "bekreftelsen" du har å vise til.

 

Så langt er kritikken av Alienware her på linje med følgende:

 

"Atte Alienware er så teite. Dem sendte meg en annen mus enn den jeg bestilte, åsså prata en av kundebehandlerne dårlig engelsk syns jeg".

 

Så sender man et bilde av en mus og sier at man vil bytte den. Det holder faktisk ikke noe sted.

Lenke til kommentar

Da løses saken, og man slipper å starte to separate sytetråder om samme sak på HW.no over noe som egentlig ikke burde vært noe problem i det hele tatt.

 

Rart at du gidder lage et stort problem av det da.

Jeg lager ikke noe stort problem av det. Det er ikke jeg som syter over to tråder her på HW.no istedet for å ganske enkelt returnere et produkt jeg ikke er fornøyd med.

Hva når man har prøvd det ? noe du ikke tar til deg .

Har som sagt flere ganger prøvd dette , få rma , få svar fra dem

Men jeg har tydeligvis fått en vare som overhode ikke selges/eksisterer hos dem !

Har fått dette klart å tydelig fra KUNDESERVICE HOS ALIENWARE !!!

Dem selger IKKE EN BLÅ ie4 mus dem selger KUN standard grå ie4 mus

 

Jeg syter ikke . Jeg har fått en vare som overhode ikke er lik den opprinnelig varen jeg har KJØPT .

Du må da ha en bekreftelse på det du bestilte fra dem? Å sende et bilde av en mus i en annen farge vil ikke bli godtatt av NOEN webshop dersom det er den eneste "bekreftelsen" du har å vise til.

 

Så langt er kritikken av Alienware her på linje med følgende:

 

"Atte Alienware er så teite. Dem sendte meg en annen mus enn den jeg bestilte, åsså prata en av kundebehandlerne dårlig engelsk syns jeg".

 

Så sender man et bilde av en mus og sier at man vil bytte den. Det holder faktisk ikke noe sted.

zzzzzzzzzzzzzzz . dem BA meg ta bilde av "varen" så hvordan kan du utale deg om hva alienware godtar og ikke godtar ? zzzzznork @ u

Lenke til kommentar
zzzzzzzzzzzzzzz . dem BA meg ta bilde av "varen" så hvordan kan du utale deg om hva alienware godtar og ikke godtar ? zzzzznork @ u

Et bilde alene bekrefter ingenting. Er det sånn at du leker komplett imbesil eller gidder du bare ikke å lese hva som faktisk blir skrevet? Jeg har vanskelig for å tro at noen har så store problemer med å skjønne enkle ting.

 

Du har en sak som enkelt kan ordnes med Alienware, men holdningen og oppførselen du legger for dagen gjør det tydelig hvorfor du ikke klarer å ordne opp selv.

Lenke til kommentar
zzzzzzzzzzzzzzz . dem BA meg ta bilde av "varen" så hvordan kan du utale deg om hva alienware godtar og ikke godtar ? zzzzznork @ u

Et bilde alene bekrefter ingenting. Er det sånn at du leker komplett imbesil eller gidder du bare ikke å lese hva som faktisk blir skrevet? Jeg har vanskelig for å tro at noen har så store problemer med å skjønne enkle ting.

 

Du har en sak som enkelt kan ordnes med Alienware, men holdningen og oppførselen du legger for dagen gjør det tydelig hvorfor du ikke klarer å ordne opp selv.

Med slike kverulerenda personer som deg er bare ute etter å lage kvalme ser ikke noe annet enn det . Fine og flotte ord du bruker men når det kommer til poenget ditt så bare forsvinnet det ut i det store intet . Bør du ikke fjerne den ekle tingen du har på leggen ? synes den begynner å lukte nå ...

 

 

Jeg har gjort mitt . Gjort meg veldig forstått hos "alienware" dem sier send oss bilde pga Jeg som i "Kundeservice kan ikke gå til sin sjef å se han sier han har fått et produkt vi ikke selger "...

Men så klart dette vil du ikke forstå .

Du mener forsatt at Alienware gjør en god ting som å sende et annet produkt som er nyere av dato men som OVERHODE IKKE ER identisk eller ligner på det produktet jeg har bestilt . dog dem er begge optiske enheter / mus / peke enheter

 

Mener du det er akseptabelt at eg webshop butikk skal bruke nærmere 2 uker på å få en avklaring ? Ringer du til kundeservice så ber dem bare om SEND OSS EN MAIL . men akk du vil jo ikke høre .......

 

--

Andrew

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...