Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg driver fortiden på som leder av styret på en ungdomsklubb i nærmiljøet mitt som har navnet "Juventas". Har nå hatt den samme logoen i bortimot 5-10 år og jeg begynner å bli rimlig lei av den nå. Logoen som den er i dag kan dere se HER! Er ikke dreven på å lage logoer ol i photoshop men er veldig villig til å lære hvordan dette gjøres. Så lurte da på om det er noen som har noen tips til hvordan denne logoen enten kan "freshes" opp eller om den må lages helt på nytt? Den skal hovedsaklig brukes til trykk på t-shirts, gensere, reklame postere i første omgang.. Håper dette ikke ble oppfattet som en "Lag en logo til meg NÅ" post men heller ett lite rop om hjelp og tips til hva jeg burdte gjøre På forhånd takk! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei, Det jeg misliker mest med denne logoen er fonten som er brukt. Jeg skjønner at den skal være ung, røff og spenstig, men i dette tilfellet går det alt for mye ut over lesbarheten (som da blir forstyrrende). Jeg synes heller ikke at denne fonten matcher resten av logoen. Jeg for min del liker enkle logoer, uten for mye dilldall. Hva med å kun ha rundingen med "J"-en i, og heller få til bokstaven noe i samme stil som den teksten som står rundt nå, og trekke folkene litt mer ut mot sidene? Eller blir det kanskje for uorginalt? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Den teksten ble faktisk lagt på i etterkant av en kompis av meg, det er en eller annen ferdig font fra nettet som definitivt skal byttes ut! Er selv ganske glad i enkle ting så den runding ideen er ikke dum den, har tenkt litt på å få til en eller annen linær form isteden for den kjedelige rundingen.. Eller blir det enda mer kjedelig? Hva tror du om farge valg, den orange er vel kansje ikke den mest ideelle? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Nå har jeg da startet litt på logoen.. Forløpig er det ingen store forskjeller fra den gamle.. Men den er i hvertfall noe endret... Ser at det er en del feil med den, men vil gjerne ha noen inspill på om dette er noe å fortsette med eller om det er noe som må endres/startes om på før jeg går vidre Her ligger mitt forslag sålangt! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Nå har jeg da startet litt på logoen.. Forløpig er det ingen store forskjeller fra den gamle.. Men den er i hvertfall noe endret... Ser at det er en del feil med den, men vil gjerne ha noen inspill på om dette er noe å fortsette med eller om det er noe som må endres/startes om på før jeg går vidre Her ligger mitt forslag sålangt! Det ligger absolutt potensiale i den begynnelsen, men jeg ville jobbet litt med J'en der. Nå passet den ikke helt inn i mine øyne. Dessuten, bør man vel prøve å få laget den i vektor? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hmm.. da blir det i såfall ut på leit etter vektor tutorials (veit såvidt hva det er ) noen som har noen sider å anbefale? Hvilke programmer bruker man til vektor? (vet forresten at den J'en ikke passer inn, men veit ikke heelt hva jeg skal gjøre med den ) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Her er mitt bidrag, kjeda meg litt Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Stilig den.. Men ikke akkurat hva jeg tenkte meg, tenkte på en mer enkel logo slik som den gamle.. Men din var ikke dum som logo i hjørnet på dokumenter osv Får se hva jeg får til utover natten Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) rettelse på skrive feil på bilde.. bare si i fra om jeg skal sende deg .psd fila Endret 24. november 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (...)Hvilke programmer bruker man til vektor?(...) Adobe Illustrator og Macromedia FreeHand er programmer som kun brukes til vektor, og er dermed perfekt til ditt formål. Men som alltid med slike programmer koster det å være kar Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hmm.. dumt det bare er image ready som følger med photoshop... skulle nok hatt hele adobe pakka ja... Så det finnes ingen form for freeware som er brukbart? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Akkurat når det gjelder Photshop o.l er vel ikke det å skafe seg programmene gratis like tabu her på forumet som f.eks spill og lignende. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 humm..kan ikke skjønne det...jeg har vist illustrator noen som nå kansje vet om noen fine tutorial sider ? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det er vel noen på Adobes sider, hvis jeg ikke husker helt feil. Et lite søk på google skader vel heller ikke, eller hva Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Kjenner godt til google for å si det sånn ja... Men tenkte kansje noen av dere som har drevet litt med dette fra før enten har noen favoritt sider på nettet og/eller noen tips til meg hvordan dette gjøres Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har ikke akkurat noen favorittsider, har lært det meste selv, akkurat som med Photoshop... Men så er vel kanskje ikke jeg en med erfaringer heller Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 HalTan har en god samling lenker i tråden "Vektorgrafikk FAQ". Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 er det mulig å vektorisere det bildet jeg har laget nå eller må det lages fra bunnen av i Illustrator? By the way i følge http://www.myicondesign.com/Module/Article...View.aspx?id=43 denne linken er vistnok orange en fin farge for denne logoen Så orange it is! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Kan jo alltids ty til bittelitt 3dmax da.. Får se om jeg får tid til det etterhvert. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Kan jo alltids ty til bittelitt 3dmax da.. Får se om jeg får tid til det etterhvert. Hva i helheimen har 3D MAX med denne tråden å gjøre? MrX_ Du kan vektorisere i Illustrator ja; manuelt er det beste, men du har et plug inn som heter Silhuette som gjør det automatisk. Faktisk med godt resultat på enkle former. Endret 26. november 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå