stianberg Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg kjøpte et Audigy 2 ZS kort for en stund siden og har opplevd litt "rare" ting i det siste. Når jeg spiller musikk fra PC'en via et stereoanlegg, hender det av og til at lyden plutselig forandrer seg. Høyttalerne mister liksom trøkket, og det virker som om de høyeste frekvensene blir dempet eller noe slikt.. Jeg synes det er veldig rart, men jeg er heller ikke helt sikker på hva det er som egentlig skjer, om det er høyttalerne det er noe feil med eller hva.. Er det noen som kan ha en liten ide om hva det kan være? Jeg vet dette var veldig vagt og lite info, men jeg "prøver lykken" allikevel Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har samme lydkortet selv og detta kan være at det bytter mellom lyd "moduser" hvis du går inn i et spill feks. Opplever dette selv hvis jeg har på equalizeren som følger med programvaren til lydkortet og skal spille spillet counter strike. Da hører man at lyden blir forandret, tror equ'n blir skrudd av. Ikke godt å si hva dette skyldes, kunne godt fått litt mer utfyllende informasjon Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Dette skjer ofte hvis spill deaktiverer equ'n eller hvis det bytter mellom feks 5.1 lydmodus til 2. Det forandrer lyden totalt. Lenke til kommentar
stianberg Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jo, opplever også at lyden forandrer seg når man går inn i spill, men det varer bare 1/2 sekund. Det jeg snakker om er at jeg sitter og hører på musikk, og gjør ellers ingenting på PC'en som kan innvirke på lyden, og plutselig bare mister høyttalerne all "futt og fart" Vet ikke hva mer jeg skal si desverre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå