bobafett Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har et radeon 9800pro skjermkort som til tider blir overklokket noe. Har funnet ut av grensen for hva dette kortet klarer nå, er 460/375 (core/mem). Dette funker greit med spill og 3DMark, men er i følge ATITools litt i overkant. Får artifacts. Vil jeg kunne få et bedre resultat ved å justere opp AGP Voltage? Og hvor mye kan denne eventuelt justeres opp?? Benytter ATI VGA Silencer 1. Ingen kjøling på memory. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Å stille opp AGP volt (HK) vil ikke øke Vcore/Vdimm på ATI kortet så dette har ingen hensikt. Skal du øke Vcore/Vdimm på ATI kortet må du modde - dvs. sette på motstand som øker spenningen på kortet for de respektive. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Hva er egentilg vitsen med å kunne justere AGP volten da? Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Enkelte eldre kort trekker strøm gjennom AGP slotten - denne funksjonen er ment mot disse kortene. Nå har jo 9800pro egen molexkontakt fra PSU - you see ? Lenke til kommentar
diss Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har et Geforce 6800GT kort, klokket det til 404mzh i core og 1,12ghz på minne. Såvidt jeg forstår av deg "smukken", så hjelper det ikke å øke AGP volt for å klare å klokke kortet videre? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 vell.. å øke agpvolt kan kjøre en klokk mer stabil, så det du sier "smukken" er ikke helt sant. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ikke nødvendigvis - AGP trikset brukes som regel i kombinasjon med høy FSB klokking. Økt AGP volt har ingen betydning for overklokking av skjermkoret isolert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå