Gå til innhold

Kjøp av X600XT 256 (PCI-EX)

Grandis

Anbefalte innlegg

Har tenkt å invistere i ett nytt skjermkort nå.. Har FX5200 fra før, noe som ikke duger til nye spill som HL2 osv.. Har sett litt på forskjellige kort og bestemt med for X600 el X700 fra ATI.. Disse kortene er PCI Express kort og jeg må jo da også spandere på meg ett nytt hovedkort..

Så jeg lurte på om noen av dere her inne har noen forslag for hvilket hovedkort jeg bør kjøpe?

Så at det var noen billige på komplett til 1000 spenn, men disse duger kanskje ik?

har også tenkt å legge til en ekstra ram brikke på 512mb senere

Hovedkorte må passe til P4-2,8GHz - 512 chace - 800mhz FSB

512 mb ram brikke

Sry hvis dette skulle ha blitt posta under hovedkort... var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette..

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal fortsette å bruke AGP, titt på et 9800pro, og eventuelt et GeForce 6800LE (store mode-potensialer) eller GeForce 6600GT

Hvis du vil over på PCI Express så anbafaler jeg deg et GeForce 6600GT kort, de feier over X600XT og X700pro. X700XT har jeg ikke sett på lager i Norge enda.

Lenke til kommentar
hvorfor må du kjøpe nytt hovedkort? du kan jo bare kjøpe et grafikk kort som passer ditt hk!

du sier du tenker på x600 el x700

hvis du skal kjøpe x700 bør du heller gå for 9800pro(koster vel ca det samme?)

det er noe bedre, selv om det er lite!

har du en test som beviser det.. ?

Lenke til kommentar
Raptor' date='24/11/2004 : 23:28'] Hvis du skal fortsette å bruke AGP, titt på et 9800pro, og eventuelt et GeForce 6800LE (store mode-potensialer) eller GeForce 6600GT

Hvis du vil over på PCI Express så anbafaler jeg deg et GeForce 6600GT kort, de feier over X600XT og X700pro. X700XT har jeg ikke sett på lager i Norge enda.

her er jeg enig med deg ;)

6600gt er bedre enn både x700pro og x600pro(har ikke sett noen tester av x700xt så det veit jeg ikke noe om)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med folkene over. Ser ingen grunn til å oppgradere til PCI-E for å få ytelse på nivå med et lett overklokket 9600 Pro. Legger du sammen kostnaden på nytt hovedkort, ny cpu og nytt skjermkort til et godt AGP skjemkort så ha du jo litt å rutte med. :)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
så det dere anbefaler er å heller kjøpe et 9800 XT el Pro?

Absolutt ikke et 9800xt. Det er altfor dyrt i forhold til ytelse. Et 9800 Pro er et greit kjøp, men jeg ville heller anbefalt deg et 6800LE, 6600GT, X700XT (om det blir tilgjengelig med AGP)

Syns du får mye for pengene ved å kjøpe et 6600GT kort som begynner på rundt 1700 kr og yter bedre enn 9800 Pro i det meste.

Lenke til kommentar
så det dere anbefaler er å heller kjøpe et 9800 XT el Pro?

Absolutt ikke et 9800xt. Det er altfor dyrt i forhold til ytelse. Et 9800 Pro er et greit kjøp, men jeg ville heller anbefalt deg et 6800LE, 6600GT, X700XT (om det blir tilgjengelig med AGP)

Syns du får mye for pengene ved å kjøpe et 6600GT kort som begynner på rundt 1700 kr og yter bedre enn 9800 Pro i det meste.

enig med carnifex!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...