hippe100 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! Pakket ut og installerte mitt nye XFX geforce 6600GT idag, erstattet FX 4200 ti. La også inn ny powersupply på 450W, samt økte ram til 1 GB. Startet HL2 og fikk endel artifacs(eller hva det heter). Forsøkte med alle mulige settinger, ingen bedring. Testet også BFV, samme kjipe resultat. Lastet ned forskjellige drivere, også beta, ingen endring. Lastet også siste DirectX 9c. Har husket å koble power på kortet, og har ikke forsøkt å klokke det. Har en P4 2.5 Ghz, 1 GB ram som nevnt over. Hovedkortet har bare 4xAGP, men ifølge nvida skal dette ikke gjøre noen ting, annet en at jeg kan miste litt fart. Kjørte også 3Dmark03 til 7200-7400. Noen som har en ide om hva som er galt??? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 prøv driver cleaner, søk på google.com. mulig det ligger igjen no driver greier. har du overklokket? kjør på standard hastighet, hva skjer da? kan være minnefeil på skjermkortet men det skal mye til. Lenke til kommentar
Asak Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Sørg også for at Anti-virus software er disablet under installasjon av nVidia drivere. Lenke til kommentar
hippe100 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Takk for tipsene! Har forsøkt to ganger med Driver Cleaner, med anti virus av. Samme problemet! Har ikke forsøkt å overklokke. Er uten ideer! Noen flere tips! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hva slags hovedkort og har du installert drivere til det? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Viker som om formatering kanskje er veien å gå? Aner vi en ikke helt 100% lovlig versjon? Siden du ikke nevner noe med problemer i 3D Mark. Eventuelt nyeste drivere fra Nvidia? Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvis du ikke har artifacts i 3D-mark kan det ihvertfall ikke være kortet som "blir varmt" o.l Virker på meg som om det kanskje vil være smart og prøve en formatering gitt.. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det kan være mye feil, men jeg tror nok heller at det er selve kortet som er problemet. Jeg for min del bytter drivere flere ganger i uka, har aldri opplevd artifacts av den grunn. Sier ikke at det ikke kan skje, men jeg har aldri opplevd det. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt med meg kortet til en kompis ellerno, og sjekka det der. Med tanke på at du får artifacts i flere spill (prøv gjerne eldre type spill, half life 1 etc) tipper jeg det er kortet det er noe feil med. Vet ikke hvordan det er med 6600 brikken, men det har vært mye feil med 6800 kortene. Arkitekturen er vel temmelig lik?? Sjekk kortet hos kompis!! Lenke til kommentar
hippe100 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Var litt uklar, jeg får samme problemet i 3Dmark også. Fant en fil hos leverandør som heter 'SISAGP', men lite om hvordan den skal installeres... Fant noen filer på hard disk som heter det samme, litt usikker på hvor smart det er å kopiere den ny lastede inn. Litt dårlig magefølelse på dette. Har en sterk feeling på at det er noe feil på kortet. Lenke til kommentar
hippe100 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Testet HL 1, så ikke problemet der... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Har du forsøkt å revalidere HL2-installasjonen (eller hva pokker det nå heter) i Steam? Mener å ha lest at andre fikk artifacts i HL2 grunnet korrupte filer. Lenke til kommentar
hippe100 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Har forsøkt å revalidere HL2, hjelper ikke. Får også samme feilen i BFV samt 3Dmark, så det er neppe HL2 som er problemet. Fikk også installert siste driver for AGP til hovedkortet, fortsatt ikke bedre. Kortet er forøvrig et XFX kjøpt på Komplett.no: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305051&cks=PRL Lenke til kommentar
oaktree Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 leste nettop en test av Geforce 6600GT. http://www.hardocp.com/article.html?art=Njg5LDE= her sleit dem også med artifacts i Far Cry, CS:S og City Of Heroes. Har lysst på et 6600GT kort selv.. men veit ikke helt lenger viss artifacts skal være et problem. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 kanskje du har fått et brukt(og blod klokket)kort? har lest på dette forumet at slikt har skjedd før. sjekk klokk hastigheten, så kan vi se om den er riktig! Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Har du huska å koble til extra strøm kabel bakpå kortet hvis det trengs ??? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Har du huska å koble til extra strøm kabel bakpå kortet hvis det trengs ??? les posten hans da... Har husket å koble power på kortet, og har ikke forsøkt å klokke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå