Gå til innhold

Geforce 6600gt, sliter med artifacs

hippe100

Anbefalte innlegg

Hei!

Pakket ut og installerte mitt nye XFX geforce 6600GT idag, erstattet FX 4200 ti. La også inn ny powersupply på 450W, samt økte ram til 1 GB.

Startet HL2 og fikk endel artifacs(eller hva det heter). Forsøkte med alle mulige settinger, ingen bedring. Testet også BFV, samme kjipe resultat.

Lastet ned forskjellige drivere, også beta, ingen endring. Lastet også siste DirectX 9c.

Har husket å koble power på kortet, og har ikke forsøkt å klokke det.

Har en P4 2.5 Ghz, 1 GB ram som nevnt over. Hovedkortet har bare 4xAGP, men ifølge nvida skal dette ikke gjøre noen ting, annet en at jeg kan miste litt fart.

Kjørte også 3Dmark03 til 7200-7400.

Noen som har en ide om hva som er galt???

:wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mye feil, men jeg tror nok heller at det er selve kortet som er problemet.

Jeg for min del bytter drivere flere ganger i uka, har aldri opplevd artifacts av den grunn. Sier ikke at det ikke kan skje, men jeg har aldri opplevd det.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt med meg kortet til en kompis ellerno, og sjekka det der. Med tanke på at du får artifacts i flere spill (prøv gjerne eldre type spill, half life 1 etc) tipper jeg det er kortet det er noe feil med.

Vet ikke hvordan det er med 6600 brikken, men det har vært mye feil med 6800 kortene. Arkitekturen er vel temmelig lik??

Sjekk kortet hos kompis!!

Lenke til kommentar

Var litt uklar, jeg får samme problemet i 3Dmark også.

Fant en fil hos leverandør som heter 'SISAGP', men lite om hvordan den skal installeres...

Fant noen filer på hard disk som heter det samme, litt usikker på hvor smart det er å kopiere den ny lastede inn. Litt dårlig magefølelse på dette.

Har en sterk feeling på at det er noe feil på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...