Gå til innhold

Er denne støysvak?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt den i snart ett år nå. Meget støysvak, de eneste du kan høre (såvidt) er at pumpa går, men satte Reseratoren min på en liten skumgummimatte fra Biltema; nå er det absolutt ingen lyd, what-so-ever.

Overklokking..tja. Se signaturen. Nok ikke helt greia hvis OC er tema. Men får min 3,4 NW stabilt opp til 3,8. Min gamle P4 2,4C fikk jeg opp til 3,15, så helt ueffen er den ikke.

En liten ting du skal tenke på: pumpa må slåes på manuelt (men en liten bryter). Lett å glemme dette i begynnelsen. Eventuelt monter et rele så den starter opp samtidig med pc'n.

mvh r.

Lenke til kommentar

Hmm.. synes det blir litt for "dumt" med den vifte kanalen på toppen, med tanke på at den faktisk er lagd for å være passiv.. Den skal jo egentlig ikke ha noen ekstra kjøling den radiatoren.

Er ikke noe i veien med å slenge på en ekstra vifte og ny pumpe, men da forsvinner jo hele hensikten med dens lydløshet :thumbdown:

Er et bedre alternativ og kjøpe en BIX2/dual heatcore og bygge sitt eget tårn med VESENTLIG bedre temperaturer.

Men utenom det ser det jo litt kult ut :tease:

Lenke til kommentar

Hallo igjen,

Har nå 'moddet' min Reserator ala cooling-masters.com.

Brukte stivt tegnepapir rundt rundt selve kjøleren, og noe stiv papp på toppen hvor jeg plasserte en 120mm stillegående Papst vifte. Viften er koblet til en rhoebus slik at turtallet kan reguleres ifht belastning. (Modden er så stygg at jeg ikke slenger med noe bilde..)

Resultat: 4-5 grader lavere ved idle, 10-12 gradere lavere ved load.

Lavere loadtemmp ga meg ca 100 Mhz mer i stabil OC ( fra 3.850 til 3.960) så kan konkuldere med at det virker, selv om jeg ikke fikk de 20 gradene som cooling-masters rapporterte. Mulig dette kan oppnåes med kraftigere vifte.

Med vifte på 'full spiker' bråker det ganske mye, litt som samme lyden som i biltunneller når viftene der går for fullt :!:

mvh r

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...