highlander Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 "NEI" til nynorsk. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hvor mange skoler i norge er det som har nynorsk som hovedmål? Jeg har hørt rykter om at det er bare snakk om en skole. Kan noen bekrefte/avbekrefte dette? Hvis dette er riktig er det jo helt idiotisk å sidestille nynorsk og bokmål. Det blir jo som å sidestille bokmål og trøndersk.... Edit: Sidemåls forkjempere foren dere! Endret 3. desember 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvor mange skoler i norge er det som har nynorsk som hovedmål? Jeg har hørt rykter om at det er bare snakk om en skole. Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?Hvis dette er riktig er det jo helt idiotisk å sidestille nynorsk og bokmål. Det blir jo som å sidestille bokmål og trøndersk.... Edit: Sidemåls forkjempere foren dere! Vet ikke det, men husker jeg drev og fant frem prosenter en gang, det er rundt 9-10 prosent av elevene i norsk skole som har nynorsk som hovedmål. Hvorfor kreves det da at NRK skal ha 30 % nynorsk teksting og tale? Burde ikke denne prosenten senkes til 10? Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vet ikke det, men husker jeg drev og fant frem prosenter en gang, det er rundt 9-10 prosent av elevene i norsk skole som har nynorsk som hovedmål. Hvorfor kreves det da at NRK skal ha 30 % nynorsk teksting og tale? Burde ikke denne prosenten senkes til 10? Hvis staten tillot dette ville det vært enda et hardt slag i trynet på nynorsken...... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vet ikke det, men husker jeg drev og fant frem prosenter en gang, det er rundt 9-10 prosent av elevene i norsk skole som har nynorsk som hovedmål. Hvorfor kreves det da at NRK skal ha 30 % nynorsk teksting og tale? Burde ikke denne prosenten senkes til 10? Hvis staten tillot dette ville det vært enda et hardt slag i trynet på nynorsken...... og så? Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vel............ Jeg har ikke noe imot nynorsk, fikk 5 på tentamen Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vel............Jeg har ikke noe imot nynorsk, fikk 5 på tentamen Så? Jeg også.. Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Så? Jeg også.. Hvorfor vil du ha det vekk da? Jeg må si jeg er enig i at det er litt tåpelig med 3 offisielle språk i Norge. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Tid er, som du kanskje vet, penger. Sløse penger, nei takk! Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Tid er, som du kanskje vet, penger. Sløse penger, nei takk! Det er vel ikke full enighet om det er å sløse......... Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvor mange skoler i norge er det som har nynorsk som hovedmål? Jeg har hørt rykter om at det er bare snakk om en skole. Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?Hvis dette er riktig er det jo helt idiotisk å sidestille nynorsk og bokmål. Det blir jo som å sidestille bokmål og trøndersk.... _En_ skule som har nynorsk som hovudmål ja... må nok desverre avkrefte dette, sjøl om det egentlig skulle sei seg sjøl. @ Floydiac : så fort en kommer østafjells, så er det vel stort sett enighet. Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 @ Floydiac : så fort en kommer østafjells, så er det vel stort sett enighet. Nja, læreren min ville reagert kraftig på det der......... Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Til anti-nynorskere: Dere er ikke alene Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Til anti-nynorskere: Dere er ikke alene The defence rests Er etter sånne diskusjoner som det her at eg heller vil skrive engelsk enn bokmål. Skulle vel vere lov å uttale enkelte folk som svartskaller, og apekatter også då eller? Dei er jo tross alt i mindretall (her i landet), så koffor skal vi bry oss med at dei ikkje liker det? (og ja, dette var ironi). Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Skulle vel vere lov å uttale enkelte folk som svartskaller, og apekatter også då eller? Dei er jo tross alt i mindretall (her i landet), så koffor skal vi bry oss med at dei ikkje liker det? (og ja, dette var ironi). Koffor? Tror det er Kefir..... Lenke til kommentar
Cera Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Til anti-nynorskere: Dere er ikke alene Er du, eller har vært skoleelev og aldri likt nynorsk ?? Gjør noe med det! Det virker veldig intelligent og skrive under på denne kampanjen... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis vi trenger nynorsk så burde det iallefall være VALGFRITT. Hater det fordømte faget/språket Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis vi trenger nynorsk så burde det iallefall være VALGFRITT. Hater det fordømte faget/språket Kanskje det? Et valgfag på linje med Tysk/Fransk. Du kan få velge mellom Nynorsk og Norsk fordypning Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Tid er, som du kanskje vet, penger. Sløse penger, nei takk! Der sier du noe. La oss slutte med all denne skjønnlitraturen også! TID ER PENGER! Og hva med sløyd? Matlaging? Gramatikk? Gym? Musikk? Håndarbeid? Faen heller, stryk alt! TID ER PENGER! Inn med Bed.Øk i 4. klasse! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Tid er, som du kanskje vet, penger. Sløse penger, nei takk! Der sier du noe. La oss slutte med all denne skjønnlitraturen også! TID ER PENGER! Og hva med sløyd? Matlaging? Gramatikk? Gym? Musikk? Håndarbeid? Faen heller, stryk alt! TID ER PENGER! Inn med Bed.Øk i 4. klasse! Jøss, du har et poeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå