Gå til innhold

Nynorsk - Trenger vi det?

Oovz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange skoler i norge er det som har nynorsk som hovedmål? Jeg har hørt rykter om at det er bare snakk om en skole. Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?

Hvis dette er riktig er det jo helt idiotisk å sidestille nynorsk og bokmål.

Det blir jo som å sidestille bokmål og trøndersk....

Edit:

Sidemåls forkjempere foren dere!

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Hvor mange skoler i norge er det som har nynorsk som hovedmål? Jeg har hørt rykter om at det er bare snakk om en skole. Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?

Edit:

Sidemåls forkjempere foren dere!

Vet ikke det, men husker jeg drev og fant frem prosenter en gang, det er rundt 9-10 prosent av elevene i norsk skole som har nynorsk som hovedmål. Hvorfor kreves det da at NRK skal ha 30 % nynorsk teksting og tale? Burde ikke denne prosenten senkes til 10?

Lenke til kommentar
Vet ikke det, men husker jeg drev og fant frem prosenter en gang, det er rundt 9-10 prosent av elevene i norsk skole som har nynorsk som hovedmål. Hvorfor kreves det da at NRK skal ha 30 % nynorsk teksting og tale? Burde ikke denne prosenten senkes til 10?

Hvis staten tillot dette ville det vært enda et hardt slag i trynet på nynorsken......

Lenke til kommentar

Hvis staten tillot dette ville det vært enda et hardt slag i trynet på nynorsken......

og så?

Lenke til kommentar

_En_ skule som har nynorsk som hovudmål ja... :roll:

må nok desverre avkrefte dette, sjøl om det egentlig skulle sei seg sjøl.

@ Floydiac : så fort en kommer østafjells, så er det vel stort sett enighet. :whistle:

Lenke til kommentar
Tid er, som du kanskje vet, penger.

Sløse penger, nei takk!

Der sier du noe. La oss slutte med all denne skjønnlitraturen også! TID ER PENGER!

Og hva med sløyd? Matlaging? Gramatikk? Gym? Musikk? Håndarbeid? Faen heller, stryk alt! TID ER PENGER! Inn med Bed.Øk i 4. klasse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...