bmw318 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Noen som har en Compac nx7010 her?? har kjøpt meg en slik maskin i dag, og nå skal jeg prøve å koble meg opp mot internett gjennom å bruke trådløst nettverk. har d-link ruter som jeg skal bruke til dette, kjøper forklarte meg at jeg kunne bruke bluetooth for å koble meg opp, men hvordan gjør jeg dette??? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Da har han driti på draget for bluetooth og WLAN er to vilt forskjellige ting. Selv om de kjører på samme frekvens. Bluetooth er trådløst periferinett for å koble sammen enheter som mobiltelefoner mot PCer o.l. og har en rekkevidde på 10 meter, mens WLAN er beregnet som Trådløse nettverk i ordets rette forstand og har en teoretisk rekkevidde på 100 meter på en solskinnsdag og 7er i lottokupongen. EDIT: Ja du kan kjøre nett med bluetooth accesspoint, men det var ikke det han spurte om.. Endret 24. november 2004 av Gromit Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Om du har Bluetooth på hoved PCen så *kan* du alltids koble deg opp ved å sette opp internett-deling på det virtuelle blåtann-nettverkskortet. Det finnes også bluetooth WLAN aksesspunkt. Ytelsen blir på begredelige 5-700KiB/s dog. Mulig det var dette som ble ment. Attså at det *kan* gjøres. Men nx7010 har da innebygget trådløst nettverkskort, så dette burde ikke være nødvendig for deg når du har alletede har ruter/aksesspunkt. Edit: Skrivefeil. Endret 24. november 2004 av qwert Lenke til kommentar
tyroll Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Noen som har en Compac nx7010 her?? har kjøpt meg en slik maskin i dag, og nå skal jeg prøve å koble meg opp mot internett gjennom å bruke trådløst nettverk. har d-link ruter som jeg skal bruke til dette, kjøper forklarte meg at jeg kunne bruke bluetooth for å koble meg opp, men hvordan gjør jeg dette??? Jeg har aktivert bluetooth på min nx7010 for å bruke det trådløse nettverkskortet.Da har du vanlig fart,som om du skulle brukt kabel. (Mitt første innlegg) Lenke til kommentar
akerman Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) I'm Danish so I might be reading this wrong.. but a wireless connection gives you no where near the speed you get from a cabled connection, like 100mbit or 1gbit. 802.11b wlan: 11Mbps, in practical use: 5Mbps 802.11g wlan: 54Mbps, in practical use: 18-20Mbps Fast Ethernet: 100Mbps, in practical use: 80-90Mbps! Endret 24. november 2004 av akerman Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Noen som har en Compac nx7010 her?? har kjøpt meg en slik maskin i dag, og nå skal jeg prøve å koble meg opp mot internett gjennom å bruke trådløst nettverk. har d-link ruter som jeg skal bruke til dette, kjøper forklarte meg at jeg kunne bruke bluetooth for å koble meg opp, men hvordan gjør jeg dette??? Han må ha vært full Men, du aktiverer både bluetooth og WLan på denne pc'en med den samme knappen. - Mulig han mente dette, men bare hadde misforstått litt... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Ja for man klarer ikke å koble opp bluetooth mot et wlan aksesspunkt Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Glem Bluetooth (BT) og bruk det innebygde WLAN kortet som er i laptop'n. Har mange nx7000 og nx7010 på jobb, er jo wlan i disse. BT bruker du til å koble deg sammen med mobilen til synking osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå