objorkum Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har lagt inn nyaste ATi drivaren på Slackware 10.0, slik at eg kan spele litt av og til. Alt fungerar i og for seg slik som det skal. glxgears gir meg mykje FPS, og eg får dette i fglrxinfo: display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9500 Pro Generic OpenGL version string: 1.3.4641 (X4.3.0-3.14.6) Problemet er at når eg prøver "fgl_glxgears" eller eit eller anna OpenGL spel, får eg mange errors: FGLTexMgr: open of shared memory object failed (Function not implemented) __FGLTexMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMmalloc failed!!! fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed!! Fant noko om dette på ATi sine heimesider Har gjort det som skal gjerast, og /dev/shm er mounta: tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw) Men får framleis samme error Køyrer X.org som fulgte med Slackware (som skal funke med ATi-drivarane) og kernel 2.6.9. Kanskje det er noko i kernel konfigen? Nokon som kan hjelpe? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hm, mistenkar at eg må endre på kernel-konfigen. Får nemleg denne meldinga med kommandoen "df -h": df: `/dev/shm': Function not implemented EDIT: No fann eg ut at tmpfs ikkje var aktivert i kernelen min. Skal prøve det no. Endret 24. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hva slags ATI-kort har du på linux-maskinen? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hva slags ATI-kort har du på linux-maskinen? Radeon 9700 Har lyst på NVIDIA Endret 24. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har faktisk samme problem. Har også et Radeon 9700, bare at det er Pro-versjonen. Det leses inn som Radeon 9500 Pro . Skjønner ikke hvordan det skal være mulig. I forrige uke kastet jeg ut et Radeon X800 Pro fra hovedmaskinen min til fordel for et GF6800GT... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Som du ser står det "RADEON 9500 Pro Generic". Reknar med at 9500-drivaren vert brukt som generic drivar for alle korta eller noko slikt. Det er i alle fall ikkje noko feil når 9700 kjem opp som 9500 Generic. Endret 24. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Nå funker drivaren. Måtte berre kompilere inn støtte for tmpfs i kernelen, noko eg ikkje hadde, og gjere det som stod på ATi-sida. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Men likevel dukker 9700-kortet opp som et 9500-kort? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Men likevel dukker 9700-kortet opp som et 9500-kort? Det betyr jo berre at OpenGL renderen er ein Radeon 9500 Generic renderer. Som stort fan av Enemy-Territory er herleg å ha drivarane inne att. Spelet flyt meget bra også. Endret 24. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Rart. Radeon 9500 bygger jo på Radeon 9700... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Litt dumt at Xinerama nektar å fungere med ATi sine drivarar, men funkar fint med "radeon" drivaren i X.org. Må bytte mellom to stk. x.org ln -fs /etc/X11/xorg.conf.ati xorg.conf Om eg vil spele Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Send en bug til ATI da. De har vel en bugzilla? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Send en bug til ATI da. De har vel en bugzilla? Tja, uansett kjem det vel snart nokre betre drivarar frå ATi. Virker nesten som det berre er eg som har det problemed med fglrx-drivaren. Lest om mange på nettet som får til Xinerama, men det er ikkje sjanse her. ATi vil vel sei at eg får bruke deira "big screen"-greie, men den er så alvorleg dårleg. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du kan jo ha to layouter i en config da, du kan til og med ha dem kjørende samtidig og bytte mellom dem med Ctrl+Alt+F7/8. Jeg gjør det fordi fullscreen-applikasjoner liker ikke xinerama (eller nvidias twinview med xinerama-emulering som jeg bruker). Her er min xorg.conf hvis du vil se hvordan jeg gjør det. Når jeg vil starte en ekstra X-server med single-layout gjør jeg følgende: X -layout Single :1 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Du kan jo ha to layouter i en config da, du kan til og med ha dem kjørende samtidig og bytte mellom dem med Ctrl+Alt+F7/8.Jeg gjør det fordi fullscreen-applikasjoner liker ikke xinerama (eller nvidias twinview med xinerama-emulering som jeg bruker). Her er min xorg.conf hvis du vil se hvordan jeg gjør det. Når jeg vil starte en ekstra X-server med single-layout gjør jeg følgende: X -layout Single :1 Interessant. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå